2019 של המשביר: צמצום וסגירת סניפים

עוד שלב בשינויים העוברים על ענף הקמעונאות • רשת 'המשביר לצרכן' פותחת בהליך צמצום וסגירת סניפים • עד כמה ידחוק הדיגיטל את הקמעונאות המסורתית הצידה? • קמעונאות נוסח 2019

בית המשביר בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הקמעונאות המסורתית משנה את פניה, נתח השוק הענקי של הקניות ברשת רק הולך וגדל, והרשתות הקמעונאיות צריכות להתמודד עם האתגר, שהופך קשה יותר ויותר משנה לשנה. ואכן, לא מזמן דווח על הצעד של שופרסל שנועד להתמודד עם המעבר לקניות ברשת.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כעת, מתפרסם כי רשת 'המשביר לצרכן' עומדת לצמצם את שטחי המסחר שלה. אך בשונה משופרסל שמצמצמת שטחים של קמעונאות פיזית ומגדילה באופן דרסטי את שטחי תפעול המסחר המקוון שלה, הרי שברשת 'המשביר לצרכן' מתמקדים כעת בצמצום של חנויות הרשת, לבד מאחת חדשה האמורה להיפתח בחודש מרץ הקרוב בקניון החדש של רמי לוי שנפתח אמש בעטרות.

לפי הפרסומים, 'המשביר לצרכן' תצמצם את שטח הסניף במתחם הקריון בלמעלה מ-50%, כאשר משטח של 6,400 מ"ר הוא יצומצם לשטח של 3,000 מ"ר בלבד. גם את הסניף באשדוד מתכוונת המשביר לסגור, ולפתוח במקומו סניף חדש, קטן יותר.

רשת קמעונאית גדולה המפנה שטחי מסחר משפיעה גם על השוק ומכניסה בכל מקרה שחקן חדש בשטח עליו התפרסה קודם לכן. ואכן, בשטח שתפנה המשביר בקריון, עומדת להיכנס אחת מחנויות רשת 'גוטקס', הנמצאות בשליטת המיליארדר הדתי ג'ואי שוובל.

סניף נוסף אותו עומדת המשביר לפנות, הוא הסניף במתחם 'גן העיר' בתל אביב, מדובר באחד הסניפים המרכזיים של המשביר שכעת מפנה את מקומו. במקום 'המשביר', תיכנס לחלק מהשטח רשת Be מבית שופרסל, שמנסה להוות אלטרנטיבה ראויה לסופר פארם ולניו פארם.

כאמור, ענף הקמעונאות המסורתי הולך ומשנה את פניו, מתחם 'גן העיר' בתל אביב הוא דוגמה מצויינת לכך. המתחם, שנמצא בלב לבה של תל אביב, ממש מטרים ספורים מבית העירייה ומכיכר רבין, מתקשה להחזיק מעמד ולהיות רווחי בתקופה האחרונה. הסיבה לכך נעוצה בכך שבהנהלת המתחם דורשים דמי שכירות גבוהים, כיאה לנכס הנמצא בלב העיר תל אביב, אך למעשה, החנויות והרשתות הנמצאות במתחם, מתקשות לעמוד בדמי השכירות הגבוהים שהופכים אותן ללא רווחיות, ולכן הן עוזבות את המתחם.

רשת המשביר לצרכן, מעסיקה מעל ל-4,500 עובדים, ונחשבת לאחת מרשתות הפארם והקוסמטיקה הגדולות בארץ. בשנים האחרונות הרשת נקלעה להפסדים, בין היתר עקב שינוי הרגלי הצריכה ומעבר חד לעבר הקניות ברשת. ברבעון השלישי של 2018 המשביר הצליחה לצמצם את הפסדיה, אך לא לגמרי. כעת, מקווים במשביר לצרכן כי המהלך ייטיב עם הרשת.

כתיבת תגובה