2021: ההשקעות היפניות בישראל הגיעו לשיא של 3 מיליארד דולרים

לשכת המסחר ישראל יפן חוגגת 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות ומחלקת פרסי מצוינות לעסקים ישראליים הפועלים ביפן | ההשקעות היפניות בישראל הרקיעו ב 2021 לשיא של 3 מיליארד דולרים והיפנים הביעו את רצונם להעמיק ולהרחיב את הקשרים עם ישראל | הסכמי אברהם שנחתמו עם האמירויות מלהיבים את דמיונם של היפנים ביצירת משולש עסקי בין יפן, ישראל והאמירויות

מימין: זאב וייס צבי נטע ושמאל שניצר | צילום: אמיר מור

לשכת המסחר ישראל-יפן חגגה אמש (ג') 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות.

האירוע נערך במרכז פרס לשלום ביפו עם כ 350 מוזמנים, ביניהם: בכירי המשק והתעשייה, אנשי עסקים, יהלומנים, בכירים ממשלת ישראל ויפן, בכירי הבנקאים, עם אורחי הכבוד: שר האוצר אביגדור ליברמן, עו"ד זאב וייס – יו״ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל יפן, מיזושימה קויאצ'י – שגריר יפן בישראל, צבי האוזר – ראש קבוצת הידידות הבן-פלמטרית ישראל יפן, דר' רון תומר – נשיא התאחדות התעשיינים, עו"ד שמואל שניצר – יו"ר ועדת הפרס של לשכת המסחר, ואיילת נחמיאס-ורבין – יו"ר מכון היצוא.

גם השנה האירוע התקיים בסימן מצוינות במסגרתו הוענקו תעודות הוקרה לחברות וארגונים הפועלים בתחום המסחר בין ישראל יפן ואשר יש בפעילותן או במוצר שלהם ערך מוסף, פן חדשני או פריצת דרך. בכירי החברות שזכו בפרסי המצוינות עלו לבמה לקבל את הפרס והציגו את פועלם בהדגמות חיות וסרטוני וידאו.

את האירוע פתח עו"ד זאב וייס – יו״ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל יפן שציין את ייחודו של האירוע השנה. השילוב של חגיגת 70 שנה ליחסים דיפלומטיים עם יפן, התכנסות יחד לאחר תקופת הקורונה והעובדה שיפן פתחה את שעריה לכניסה של אנשי עסקים מישראל ללא תקופת בידוד הפכו את האירוע למכונן.

עו"ד וייס שחזר זה עתה מביקור ביפן עודד את הקהילה העסקית לבקר ביפן ולחדש את הקשרים. ההשקעות היפניות בישראל הרקיעו ב 2021 לשיא של 3 מיליארד דולרים והיפנים הביעו בפגישות אתו את רצונם להעמיק ולהרחיב את הקשרים עם ישראל. הסכמי אברהם שנחתמו עם האמירויות מלהיבים את דמיונם של היפנים ביצירת שותפויות עסקיות של יפן, ישראל והאמירויות. זאב הביע את תקוותו שבקרוב תיפתח יפן גם לתיירים מישראל ויחודשו הטיסות הישירות בין שתי המדינות.

מימין: שמאל שניצר, אביגדור ליברמן וזאב וייס | צילום: אמיר מור

אביגדור ליברמן שר האוצר אמר, כי "היחסים בין יפן לישראל הם חשובים וחזקים. נמשיך לטפח ולהשקיע בשיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות ואני בטוח שנדע לנצל את הפוטנציאל על הצד הטוב ביותר".

 גלעד כהן, שגריר ישראל ביפן, בירך בשיחת וידאו.

 

את טקס הענקת פרסי המצוינות פתח עו"ד שמואל שניצר המשמש כיו"ר ועדת הפרס של לשכת המסחר שאמר: "העובדה ששר האוצר הישראלי העניק לנו את כבוד נוכחותו באירוע זה, מוכיחה את החשיבות שרואה ממשלת ישראל ביחסים הכלכליים בין ישראל ליפן. לאחר שנתיים של קורונה אנו מתכבדים לחדש את המסורת של הענקת פרס הצטיינות בתחומי הקשר המסחרי והתרבותי בין יפן לישראל. השנה אנו גם חוגגים את יום השנה ה-70 ליחסים הדיפלומטיים בין 2 המדינות שלנו, מה שהופך את הטקס למשמעותי עוד יותר".

לראשונה, מוזיאון תל אביב לאמנות נבחר בתחום התרבות על הנגשת האמנות היפנית לקהל בישראל בזכות תערוכת האמנית היפנית הידועה קוסמה, בה ביקרו מאות אלפי ישראלים שנחשפו לתרבות יפן.

בין האורחים: צבי נטע – יו"ר ומנכ"ל קבוצת מכשירי תנועה ומכוניות, שלום זיידלר – יו"ר ובעלי ויסוצקי, נשיא בורסת היהלומים בועז מולדבסקי, אניה כהן עוזיאלי – מנכ"ל מוזיאון תל-אביב, עו"ד גלעד מאירוביץ, היהלומן ברבי גבי, ד"ר רוני בורנשטיין – נשיא כבוד של לשכת המסחר ישראל יפן, ערן זיני – מנכ"ל בורסת היהלומים, מאיר רסין – מבעלי אופטיקנה ועוד.

כתיבת תגובה