7,000 יח"ד, שמונה ימי הגרלה: בסוף דצמבר – הגרלת 'דירה בהנחה'

ההרשמה להגרלה הרביעית של דירה בהנחה תיפתח ביום רביעי 28/12 ותיסגר ביום ראשון ה-8/1 | בהגרלה יוגרלו למעלה מ- 7,000 יח"ד בערים שונות ברחבי הארץ | הכי חשוב: הנפקת תעודות הזכאות – רק עד ראשית ינואר 2023

זאב אלקין, גדעון סער, ינקי קוינט ואביעד פרידמן בפתיחת ההגרלות הראשונות של דירה בהנחה | צילום: סיון שחור, ענבה, לע"מ

תוכנית דירה בהנחה ממשיכה, למעלה מ-7,000 יחידות דיור, יוגרלו החל מיום רביעי ה-28.12.

חלק מהערים שישתתפו בהגרלה: ירושלים, שדרות, אשדוד, קדימה צורן, יהוד מונסון, כרמיאל, עמנואל, רמלה, חיפה ועוד. (הרשימה אינה סופית ויכולה להשתנות, לקראת פתיחת ההגרלה תתפרסם הרשימה המלאה).

הזכאים להירשם הינם כל חסרי הדירה בעלי אישור זכאות בתוקף. כפי שהיה בהגרלה הקודמת, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו, כמו כן נדגיש כי אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה וההרשמה תהיה פתוחה לציבור הזכאים במשך שמונה ימים.

נדגיש כי האפשרות להנפיק אישור זכאות תהיה פתוחה עד ליום ראשון 1/1, לאחר מכן לא יהיה ניתן להנפיק אישורים עד לסגירת ההרשמה להגרלה.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: ״במקביל לצעדים להרחבה דרמטית של מספר השיווקים ל100,000 בשנה שהגענו אליהם בשנים 2021-2022, היה ברור לנו שחייבים להחזיר תוכניות דיור בהנחה לזוגות הצעירים שיתנו להם אפשרות לרכוש דירה כבר עכשיו,  בהנחה של מאות אלפי שקלים על חשבון המדינה. לאחר הפסקה של שנתיים, החזרנו את ההגרלות של משרד הבינוי והשיכון, ובמהלך השנה הזו,  כמעט 30,000 משפחות יקבלו יכולת לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה. בשנה הבאה בעקבות התוכניות שהותנעו בחודשים האחרונים משרד הבינוי שיכון יצליח לייצר עוד 45,000 דירות בהנחה, זאת בהנחה ששר הבינוי והשיכון החדש לא יעצור זאת. למעשה,  בשנים 22-23 כ-75,000 זוגות צעירים מתוך סך של כ- 120,000 שמשתתפים בהגרלות יקבלו את היכולת לקנות דירה בהנחה".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: ״לקראת השנה האזרחית החדשה העומדת בפתחה, למעלה מ- 7,000 משקי בית נוספים יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית, ולהתחיל את 2023 ברגל ימין. ההגרלה היא המשך ישיר לכלל הצעדים והמהלכים שקידם המשרד בתקופה האחרונה בדרך לשבירת שיאים בהתחלות הבנייה ובמספר השיווקים שנה שניה ברצף.  אנחנו עובדים מסביב לשעון במטרה לתת מענה לביקושים ואני מבקש מכל האזרחים העומדים בכללי הזכאות, אנא אל תחכו לרגע האחרון, הקדימו והנפיקו את אישורי הזכאות על מנת שתוכלו להירשם בזמן להגרלה".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "רשות מקרקעי ישראל שוקדת לילות כימים להרחבת היצע הקרקעות לדיור. רוב יחידות הדיור מנותבות לטובת "דירה בהנחה" בכדי לאפשר לכמה שיותר צעירים ומשפחות שאין בבעלותם דירה בישראל להצליח להגשים את החלום לדירה משלהם. נמשיך לייצר פתרונות דיור איכותיים לטובת כלל הציבור הישראלי".

כתיבת תגובה