רופאי השיניים של 'מאוחדת' עצרו את עבודתם

צעדים ארגוניים בכל מרפאות השיניים של 'מאוחדת' • העבודה בכל מרפאות השיניים של קופת חולים מאוחדת ברחבי הארץ הופסקה, על רקע סירובה של ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי שמסדיר את זכויות הרופאים

טיפול שיניים, אילוסטרציה | צילום: maxbelchenko שאטרסטוק

היום הופסקה העבודה בכל מרפאות השיניים של קופת חולים מאוחדת, בעקבות צעדים ארגוניים שבהם נוקטים רופאי השיניים המועסקים בקופה. ברקע לעיצומים: סירובה של הנהלת הקופה לחתום על הסכם קיבוצי שמסדיר את זכויותיהם של רופאי השיניים.

לפי דברי ההסתדרות, מדיניות הסחבת שבה נוקטת הנהלת הקופה, בהקשר זה, מגיעה לאחר שכבר לפני כחודשיים, הצדדים הגיעו לנוסח מוסכם של ההסכם הקיבוצי בסיומו של הליך הידברות שנמשך למעלה משנה. בהתראה של שעות ספורות לפני טקס חתימת ההסכם, ההנהלה נסוגה בה מהסיכומים וביטלה באופן חד צדדי את מעמד החתימה, בטענה כי המנכ"לית החדשה צריכה ללמוד את עיקרי ההסכם. מאז, ממשיכה הנהלת הקופה לגרור רגליים ולהערים קשיים כדי להימנע מחתימת ההסכם הקיבוצי.

 עדה קרמרסקי, ראש חטיבת עובדי מוסדות בריאות וציבור בהסתדרות המעו"ף, אמרה היום כי: "הנהלת הקופה נהגה באופן חסר תום לב, תוך פגיעה במרקם יחסי העבודה ובמערכת האמון בין הצדדים. התנהגות זו אינה מכבדת את העובדים ואני קוראת להנהלה להתעשת, להבין את גודל השעה ולחתור באופן מיידי לפתרון המשבר ולחתימת ההסכם הקיבוצי".

מוועד רופאי השיניים של קופת חולים מאוחדת נמסר כי: "במהלך השבוע האחרון עשינו מאמצים רבים מול ההנהלה על מנת לפתור את המשבר ולחתום על ההסכם הקיבוצי לאחר שההנהלה חזרה בה מההסכמות.

"חשוב להדגיש כי במהלך תקופה ארוכה של מו"מ וגם אחריה, העובדים הפגינו אורך רוח ואחריות יוצאת דופן כלפי המערכת. נדרשו מאיתנו ויתורים כואבים על מנת שנוכל להגיע להסכמות שההנהלה החליטה להשליך במחי יד. על אף הגמישות הרבה שגילה הוועד והרעיונות היצירתיים שהעלינו בפני ההנהלה במטרה לפתור את המשבר ולחתום על ההסכם הקיבוצי, נכון לשעה זו, לא חלה התקדמות משמעותית וההנהלה ממשיכה להתבצר בעמדותיה.

"עשינו הכול כדי להימנע מצעדים ארגוניים אך לצערנו הנהלת הקופה ניצלה את האחריות שהפגינו העובדים ולא הותירה לנו ברירה אחרת. אנו מקווים שהנהלת הקופה תחדל מהגישה המזלזלת שהיא מפגינה כלפי הרופאים ותפעל באופן מיידי על מנת למנוע את החרפת המשבר".

כתיבת תגובה