10 אלפים נסיעות, רכבות ישירות – 'מבצע מירון תשע"ט'

ביזנעס בפרסום ראשון על מערך ההיסעים למירון בל"ג בעומר תשע"ט: מעל 8,500 נסיעות בקווי התחבורה הציבורית בלמעלה מ- 2,000 אוטובוסים • רכבת ישראל תפעיל 'רכבות יעודיות' ישירות לכרמיאל, ותתגבר את מערך הרכבות לכרמיאל לאורך שעות הלילה • 25 קווי תחבורה ציבורית יופעלו מכשלושים נקודות יציאה מיעדים שונים ברחבי הארץ

ציון רשב"י במירון | צילום: david156, שאטרסטוק

הולכת ונשלמת ההיערכות המקיפה של התח"צ – אוטובוסים ורכבות – לאירועי ל"ג בעומר התשע"ט. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מסכמים חודשים ארוכים של הכנה מורכבת לקראת מבצע ההיסעים הגדול לקבר הרשב"י במירון. לתהליך שותפים מפעילי התחבורה הציבורית, משטרת ישראל אגף התנועה, המרכז הארצי למקומות הקדושים, רשויות מקומיות וגופי הסמך.

במהלך הישיבות שהתקיימו במהלך ששת החודשים האחרונים – בראשות מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מר אמיר אסרף, לובנו הלקחים מפעילות שנים עברו, נידונו וסוכמו השיפורים אשר ייושמו בשנה זו.

במשרד התחבורה מדגישים את שיתוף הפעולה המלא עם אגף התנועה במשטרת ישראל, אשר באחריותה ההיבטים התנועתיים של מבצע ההיסעים הגדול ואת כלל הגורמים האמונים על הצלחתו של האירוע ובראשם המרכז הארצי למקומות הקדושים הפועל מטעם משרד הדתות.

גם בשנה זו שבעה מפעילי תחבורה ציבורית – חברת נתיב אקספרס, חברת אגד, חברת סופרבוס, חברת אפיקים, דן בדרום, מטרופולין, וקווים – ישתתפו במבצע ההיסעים כאשר חלק מהם יפעלו כקבלנים מטעם בעלי הרשיונות.

24 שעות, למעלה מ-50 רכבות

בנוסף, בשנה זו תפעיל רכבת ישראל 5 רכבות יעודיות מתחנות ראש העין, פתח תקווה ובני ברק – ישירות לכרמיאל, ומשם בכרטיס משולב למירון. ובכיוון ההפוך רכבות ישירות ליעדים אלו. זאת בנוסף לרכבות הסדירות אשר יפעלו לראשונה לאורך כל שעות היום והלילה לתחנת רכבת כרמיאל בהיקף של 2 רכבות בשעה. הרכבות, כפי שפורסם ב'ביזנעס' לא יופנו לתחנת אחיהוד הרחבה יותר.

מפעילי התחבורה הציבורית נערכים לביקושים מוגברים של הקהל אשר יבקש להגיע למירון, בפרט לאור הוראת המשטרה, האוסרת על הגעה למירון עם רכבים פרטיים ומפנה אותם לחניונים מרוחקים יותר.

שירות התחבורה הציבורית יפעל מהיעדים המרכזיים תוך הפעלת מוקדי מכירה והזמנת כרטיסים מראש אשר יסיימו את מכירת הכרטיסים לא יאוחר מ 72 שעות לפני ההילולה, מה שיאפשר לנוסעים להבטיח את מועד הנסיעה הרצוי עבורם ויעניק אפשרות למפעיל התחבורה הציבורית להיערך כראוי לכמות האוטובוסים הנדרשת בכל שעת נסיעה.

במשרד התחבורה מדגישים כי גם המבקשים להגיע להילולא עם הסדר נסיעה מסוג חופשי חודשי או כל הסדר נסיעה אחר – מחויבים בהזמנת מקומות מראש מהיעדים בהם מתקיימת הזמנת מקומות לנסיעה להילולה. תחילת מכירת הכרטיסים הוקדמה  לכעשרה ימים לפני ל"ג בעומר ויש לעקוב אחר הפרסומים של מפעילי התחבורה הציבורית בנושא זה.

כמו כן, יופעל חדר מצב של משרד התחבורה בהר מירון בו יהיו נוכחים נציגי הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על מנת להעניק מענה מיידי לצרכי רישוי וניהול של מפעילי התחבורה הציבורית. זאת,  החל מיום רביעי בבוקר ועד ליום חמישי בלילה. חדר המצב יאויש בדרג ניהולי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וכל מוקדי היציאות של קווי התח"צ והטרמינלים השונים יאוישו גם הם בנציגי משרד התחבורה.

מאות אנשי צוות וסדרנים צוותו למבצע  ויתפרשו  בנקודות היציאה ובהר מירון על מנת לוודא כי תפעול מערך התחבורה מבוצע ברמת שירות נאותה. עם זאת, הציבור נקרא להיאזר בסבלנות לאור מורכבות המבצע הגדול  והיקפו המשמעותי.

עשרות קווים, אלפי אוטובוסים

150 אוטובוסים יופעלו כשאטלים ללא תשלום , אשר יסיעו את המגיעים עם מערך שרות ההיסעים הפרטיים ויצאו מחניוני עין הוזים ופרוד לכיוון מירון .

המגיעים ברכב פרטי יופנו לאזורי חניה מרוחקים : כרמיאל, חצור וצבעון ויוכלו להגיע משם למירון רק באמצעות תחבורה ציבורית  ייעודית ובתשלום, כשלצורך כך הקצה משרד התחבורה 220  אוטובוסים שיבצעו נסיעות אלו.

בסך הכל יבוצעו במהלך מבצע ההיסעים הגדול שיחל ביום רביעי ויסתיים ביום חמישי בחצות הלילה, למעלה מעשרת אלפים נסיעות בקווי התחבורה הציבורית, אשר יופעלו באמצעות  למעלה מאלפיים אוטובוסים.

גם השנה, יופעלו קווי תחבורה מהערים בני ברק, ירושלים, ביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד, חיפה, נתניה, טבריה, חצור, עפולה, קריית גת, רכסים, צפת, אלעד, טבריה, נתיבות, אופקים, אשר תוגברו לקראת ל"ג בעומר בשנה זו.

לאור העובדה כי אירוע ל"ג בעומר בשנה זו חל במקביל לחודש הרמדאן, מציינים מפעילי התחבורה הציבורית את הרגישות שיש להקפיד עליה מול הנהגים הצמים ולאור זאת יוקמו עבור הנהגים הללו מתחמי התרעננות לפני ואחרי הצום, ושימת לב קהל הנוסעים מתבקשת להתחשבות ולסבלנות בהקשר זה.

ממשרד התחבורה נמסר, כי הסברה לציבור ופרסום המידע בערוצי התקשורת השונים יחלו בימים הקרובים, והציבור מתבקש לעקוב אחר הפרסומים.

2 תגובות ל: "10 אלפים נסיעות, רכבות ישירות – 'מבצע מירון תשע"ט'"

  1. לראשונה סגירת מעקה המרפסת בחצר הציון במירון בל"ג בעומר מצד הגברים שלא יוכלו לחזות לעבר הריקודים בחצר המערה, למרות שהמקום לא משמש שום מעבר, [בין כך אין אפשרות לעלות משם לגג המערה בל"ג בעומר] ואפשר לסדר בקלות פתרונות שלא יוכלו לטפס על המעקה, ולא נשקפת שום טענת "בטיחות" וכדו', אבל מדוע למנוע ממאות אנשים שיוכלו לצפות בריקודים שבחצר המערה?.

    האם אין כאן תרגיל הסוואה, שלא יוכלו לצלם את הנעשה מאלימות המשטרה בעזרת נשים?!

    כמו כן, השנה נוספה גזירה נוספת על הנשים, כאשר מאן דהו הגיע בשם המשטרה בהוראה להר' שניצר שאין לחלק השנה שום שתיה בכל מתחם הציון שמצד הנשים (כמובן מטעמי "בטיחות"…), וכל זה בנוסף על גזירת "מסלול הנחש" תוך כדי מניעה מאלפי נשים להיכנס בציון הרשב"י, והכאתן ודחיפתן בצורה ברוטאלית, ופריצת גדרי הצניעות. ומי יודע אם כל זה יעבור בשתיקה, אם לא יעתיקו עוד גזירות אלו גם בעזרת גברים, היל"ת.

    הבו עצה הלום.

  2. האם מישהו יודע אם יש שאטלים כל הלילה מכרמיאל למירון לבאים ברכבים פרטיים?

כתיבת תגובה