אנחנו כבר ב-2019: צג דיגיטלי יחליף את תגית המחיר

שופרסל מעלה פיילוט של צגים דיגיטליים ומפעילה רובוטים לבדיקת חוסרים במלאי במדפים • האם על חנויות המשתמשות בצגים, ייאסר לשנות מחירים לאורך כל שעות הפתיחה? • חשש שהצגים ישמשו גם לפרסומות, מה שישפיע על הצרכנות החרדית בחנויות אלו

סניף שופרסל | צילום: אורי לנז, פלאש 90

חברת 'שופרסל' הודיעה על פיילוט להצגת מחירים באמצעות צגים דיגיטליים, במקום הדבקת מחיר על המוצר עצמו.

חוק הצגת מחיר על כל מוצר, אינו כולל מוצרים הנמכרים בתפזורת כגון מחלקת הפירות והירקות. אי לכך 'שופרסל' תתחיל את הפיילוט במחלקות אלו ובקרוב ממש תוכלו לראות צגים אלקטרוניים במחלקות אלו, כמו גם במחלקות תפזורת אחרות.

חשוב לציין כי נכון לרגע זה ועד לשינוי חוק סימון המחירים, לא תוכל 'שופרסל' להתקין צגים אלקטרוניים במקום המדבקות במחלקות אחרות, היות וצעד כזה מהווה עבירה על החוק והיא עלולה להיקנס.

נציין כי כלל לא ברור כיצד נוכל להבטיח שחברת שופרסל לא תעלה את המחיר של העגבניות או הענבים מאחורי גבינו ותצחק עלינו כל הדרך לקופה. האם על הלקוח להצטייד מהיום בעט ודף לרישום המחיר או שמא עליו לצלם את המחיר ולבדוק לאחר החשבון האם הכל תואם?

שר הכלכלה והתעשיה אלי כהן, אמר כבר בחודש מרץ, כי "כל שינוי בצו סימון מחירים מחייב את אישור וחתימת השר, כך שלהודעת הרשות לסחר הוגן אין ערך, שכן אין לי כוונה לבצע שינוי. בתור אחד שנוהג לבצע קניות מפעם לפעם סימון המחירים נותן וודאות בגין המחיר הסופי ומאפשר לבצע השוואה בין מוצרים דומים באופן נוח יותר".

מאידך, מסר בשעתו עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, כי: "הקמעונאות עוברת מהפכה דיגיטלית, שמאתגרת את החשיבה המסורתית. הרשות לקחה על עצמה לבחון אפשרות נוספת להצגת המחיר תוך הקפדה על כך שההגנות הקיימות לצרכן וזכויותיו לא תפגענה".

כל שנותר הוא להמתין לאי שם לאחר החגים והקמת הממשלה (אם לא תהיה מערכת בחירות שלישית) ולראות כיצד יגיב שר הכלכלה הבא על הרעיונות הדיגיטליים של הרשות לסחר הוגן.

 

 

מי שעוד יצטרכו לתת את הדעת בנושא, הם החרדים שיצטרכו לוודא כי צגי המחירים לא יהפכו לטלוויזיות בזעיר אנפין שיציגו פרסומות למוצרי החנות.

אם הזכרנו את חברת שופרסל, נספר כי היא החליטה להכניס לסניפיה שתי מערכות טכנולוגיות של חברת הסטארט-אפ טראקס (Trax), במטרה לשפר את ניהול המלאי ומפעילה בימים אלה רובוט לניהול ומעקב בזמן אמת אחר המלאי במדפי המוצרים, במקביל למערכת חכמה של מצלמות. הפיילוט שכבר פועל ב-3 מסיניפי הרשת, צפוי להתרחב בתקופה הקרובה ל-15 מסניפיה.

על פי הדיווח ב'גלובס', הרובוט, המכונה 'יגאל', מנווט את עצמו בחנות תוך ביצוע מיפוי פיזי של המלאי, באמצעות צילום קטגוריות בין פעמיים לארבע פעמים ביום. הנתונים הנאספים יעברו מהלך של פיענוח תמונות וטרנספורמציה לנתוני אמת על המוצרים, כולל התראה למחסן בנוגע לחוסרים ומיקומם.

על פי הערכות, עלות הרובוט עומד על כ-20 אלף דולר ליחידה והוא יכול לעבוד במשך היום בלי הפסקת קפה, ארוחת עשר, סיגריה או שירותים. עבודת הרובוט יכולה לעלות את רווחיות הרשת באופן מוכח תוך הטענת המדפים באופן רציף, כפי שהוכח במחקרים רבים כי מדף מלא מוכר יותר. מה שהופך את ההשקעה ברובוטים הללו למשתלמת במיוחד.

אז בפעם הבאה שתעשו קניות וקול מתכתי אנושי יבקש ממכם לזוז קצת כי אתם מסתירים לו את הנוף, אנחנו ממליצים לכם לזוז, אחרת הרובוט ישלח למרכז הבקרה בקשה לשלוח עוד מוצרים כמוכם, כשיגלה שנותר רק עותק אחד מהמוצר.

כתיבת תגובה