בקרוב: תשלומים לשירותי דת – בכרטיס אשראי

לראשונה תשלומים למועצות דתיות, חברות קדישא, רישום נישואין ועוד יתבצעו גם באמצעות כרטיס אשראי ושרת התשלומים הממשלתי • בימים האחרונים הושלם ההסכם עם חברת 'מקס' שתשמש הסולקת המרכזית של כרטיסי האשראי במועצות הדתיות

יצחק ועקנין, השר לשירותי דת עם השר דרעי וסגן השר ליצמן, במליאה | צילום: הדס פרוש

המשרד לשירותי דת (שנקרא בעבר משרד הדתות ופורק והורכב מחדש לדת היהודית בלבד) מבשר על התקדמות: בקרוב ביצוע תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי ושרת התשלומים הממשלתי. הדבר מתאפשר לאחר שהמשרד לשירותי דת בשיתוף המועצות הדתיות בישראל, השלים בימים האחרונים את ההסכם עם חברת "מקס" (לאומי קארד לשעבר) כסולקת המרכזית של כרטיסי האשראי במועצות הדתיות.

שיתוף הפעולה בין המשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות עם חברת האשראי MAX מבית לאומי קארד יוצא לדרך וכבר בזמן הקרוב, הודות להסכם שגובש בין הגופים, יוכלו האזרחים לשלם על שירותי הדת הניתנים על ידי המועצות הדתיות באמצעות סליקת אשראי פיזית או דרך אתר התשלומים הממשלתי.

חברת MAX נבחרה על ידי המשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות כמי שתספק את שירותי הסליקה עבור השירותים הניתנים במעוצות הדתיות. "אנו מברכים על ההתקדמות המשמעותית בשירותי התשלומים ושמחים להוביל את המהלך לטובת אזרחי ישראל", אומר מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס. "מעתה יוכלו האזרחים להשתמש בשירותי המועצות הדתיות ולשלם באמצעות שרת התשלומים הממשלתי בכרטיס אשראי".

השר לשירותי דת, יצחק ועקנין, ברך גם הוא על המהלך שמושלם בימים אלה לטובת אזרחי ישראל ואמר כי "מדובר במהלך משמעותי שינגיש ויקרב את הציבור למועצות הדתיות ויאפשר לקבל את שירותי הדת בנוחות ובפשטות. זהו צעד חשוב למדינת ישראל ולעם היהודי".

מנהלי המועצות הדתיות והעובדים הוסיפו כי הצעד החדש שייכנס לפעולה כבר בזמן הקרוב ישפיע לטובה על שירותי הדת בישראל, יספק נוחות מרבית לתושבים ואף יקל על עובדי המועצות שמעתה לא יצטרכו להתעסק עם התשלומים.

המשרד לשירותי דת בראשותו של השר יצחק ועקנין, הינו הגוף הרגולטורי המגדיר והמבטיח שירותי דת איכותיים, נגישים וזמינים לציבור היהודי במדינת ישראל. המשרד אחראי בין היתר על הסדרת שירותי דת המלווים את האזרח היהודי במהלך חייו: מבני דת, כשרות, מקוואות, כניסה לחופה וקידושין וטיפול בדרך להבאת הנפטר למנוחת עולמים.

 

שירותים אלו מסופקים על ידי המועצות הדתיות וחברות הקדישא ברחבי הארץ, אשר אחראיות על מגוון נושאים וביניהם: בניית מבני דת, שיפוץ, אחזקה ותפעול מקוואות, הקמת ותחזוקת עירוב, פיקוח על הכשרות, רישום נישואין וביצוע חופות, טיפול בקבורה, תחזוקת ותפעול בתי עלמין, העסקת רבני עיר וכן רבני שכונות ורבני יישובים, ארגון פעילות תרבות תורנית ועוד.

על מנת להבטיח שירותי דת איכותיים וזמינים, המשרד לשירותי דת מסדיר, מנחה, מפקח, ומבקר את פעילותן של כ-132 מועצות דתיות וכ-600 חברות קדישא ברחבי הארץ אשר מספקות שירותים אלו לכלל הציבור.

הוספת אמצעי התשלום באשראי לכל השירותים הללו, תחסוך זמן וכוח במועצות הדתיות בכל שדרת השירותים הניתנים באמצעותן, והדבר יקל הן על העובדים והעובדות והן על הציבור המשתמש בשירותים אלו, שעד היום לא יכול היה לשלם בכרטיס אשראי.

כתיבת תגובה