נוסעים במוניות? מינואר: התעריפים יתייקרו דרמטית

על פי תכנית משרדי התחבורה והאוצר, צפויה בקרוב עליה משמעותית בתעריפי הנסיעה במוניות בתוך העיר • מחירי נסיעה בין עירונית צפויים דווקא לרדת • במונה החדש שיותקן במוניות, תינתן אפשרות להעלאת נוסעים נוספים וחישוב נפרד לכל אחד מהם, תוך הפחתת דמי הנסיעה של כל אחד

מחירי המוניות יעלו | צילום: פלאש 90

מונה חדש שיותקן במוניות בישראל, עשוי לייקר את תעריפי הנסיעה בשיעור של עד 13 אחוזים. כך פורסם היום ב-the marker. המונה היה אמור להיות מותקן במוניות עד תחילת השנה האזרחית הבאה, 2020, אך המכשיר טרם קיבל את אישור מכון התקנים.

על פי הדיווח, "הגורם להתייקרות, הוא מדיניות שהוביל משרד האוצר להפסקת הסובסידיה שהמדינה נתנה עד היום לנהגי מוניות והתבטאה בהטבות מס על קניית דלק – מרכיב מרכזי בעלות השירות".

המחירים נקבעו בוועדה משותפת של משרדי האוצר והתחבורה, בהתאם לתוצאות בדיקה שהקים כלכלן בחברת ייעוץ.

במונה החדש יהיו אמצעים שיאפשרו למונית לעבוד גם ככלי רכב מאסף ולחלק את עלויות הנסיעה בין כמה נוסעים. לדוגמא: אם נהג המונית אסף – בהסכמת הנוסע – אדם נוסף במהלך הדרך, כל אחד מהם ישלם 80% מהתעריף הרגיל. אם יעלה נוסע שלישי, כל אחד מהם ישלם 50% על הנסיעה המשותפת. כאשר הנוסע השני ירד, הנוסע הראשון והשלישי ישלמו 80 אחוז על יתרת הנסיעה, עד שהנוסע הראשון ירד – ומשם הנוסע השלישי ישלם 100% על יתרת הדרך.

מהלך זה יסייע מאוד למדיניות הכללית המבקשת לצמצם את כמות הנסועה בכבישים, זאת מבלי לפגוע בנהגי המוניות שירוויחו הרבה יותר, עבור אותה הנסיעה.

התעריפים ישתנו בין יום ולילה, ימי חול וסוף שבוע וכן בהתאם למהירות הנסיעה – בין כביש בינעירוני לנסיעה בתוך העיר.

על פי the marker, "בנסיעות במהירות של מתחת ל-50 קמ״ש – שהן נסיעות בתוך עיר, הרוב הגדול בכלל הנסיעות במוניות בישראל – התשלום יהיה גבוה ב-12.9% מהתעריף הנוכחי. למשל, נסיעה שמחירה בתעריפי היום היא 50 שקלים, תעלה במונה החדש 57 שקלים. כשמהירות הנסיעה תעלה על 50 קמ"ש, כפי שמתרחש בנסיעות בינעירוניות, מחיר השירות יוזל בשיעור של 6.7% בהשוואה להיום. למשל, נסיעה מירושלים לגבעתיים, שמחירה לפי המחירון הנוכחי בשעות היום, הוא 300 שקל ועולה ל-360 שקל בשעות הלילה וסופי שבוע, אמורה לרדת במונה החדש ל-280 שקל ו-335 שקל, בהתאמה".

המונה החדש יצויד בנוסף במסך מגע ויאפשר שליטה דיגיטלית מרחוק. המונה החדש יעקוב אחר פעילות המונית, כולל מועד התנעה וכיבוי, מיקום בכל רגע נתון בנסיעה ובחניה. בהתחלת נסיעה בתשלום הנהג יזין ידנית את מקור הקריאה: תחנה, אפליקציה או איסוף נוסע מהרחוב, והמונה יצמיד אוטומטית את הנתונים הרלוונטיים לכל נסיעה.

הנתונים יהיו נגישים למשרד התחבורה וממנו לרשויות רלוונטיות, כגון רשות המסים. את מחיר המונה החדש – 3,500 שקל – ישלם בעל המונית, והתקנתו היא חובה.

2 תגובות ל: "נוסעים במוניות? מינואר: התעריפים יתייקרו דרמטית"

  1. אז המדינה צריכה לממן החזרי נסיעות במונית לכל האזרחים שאין ברשותם רכב כשלא מרגישים טוב הם או ילדיהם או צריכים להגיע לרופא או טיפול או בדיקה או שירות שהמדינה אינה מאפשרת לקבל בקרבת במקום מגורים. לא נוסעים סתם במוניות אלא מתוך מגבלה רפואית או היעדר תחבורה ציבורית המקשרת בין מקומות. אם אין לי רכב ואני צריכה לקחת ילד לטיפול סמוך לשעת סיום לימודים מי יחזיר לי כסף? גם ככה מחירים לא סבירים. ממשלה שאינה לה קשר עם המציאות ובני אדם במדינה שלהם. מקבלי ההחלטות ימשיכו להשתמש ברכבים פרטים במימון אזרחים באמצעות גביית מיסים.

  2. מעניין ים ארגון המוניות יודע מזה רוצים להפוך אותנו לבית חרושת אים כך למה לא נותנים הנחה גם בחניות שניכנסים לקנות שלוש במכה אחת ביזיון למדינה הזאת

כתיבת תגובה