זה כן לטלפון: 'בזק' תעניק זיכוי כספי לחורגים מחבילות השיחות

בעקבות העלייה בשימוש בטלפון הביתי בזק תעניק זיכוי כספי ללקוחות שעשו שימוש מוגבר בחודשי התפרצות הקורונה • על פי ההצעה ובכפוף לאישור משרד התקשורת, יינתן זיכוי למרבית הלקוחות • המהלך יאפשר חיסכון של עד עשרות אחוזים בחשבון הטלפון  • החברה תזכה רטרואקטיבית לקוחות שחרגו בחודשים הרלוונטיים

משרדי בזק | צילום: תקשורת תאגידית בזק

מגפת הקורונה הפוקדת אותנו השפיעה רבות על דפוסי השימוש בשירותי התקשורת של רובנו, כשהמעבר החד לעבודה ולימודים מרחוק הביאו לעלייה משמעותית בצריכה. שימושים מוגברים עוד יותר ניכרו בעיקר בקרב המגזר החרדי הלומד מרחוק באמצעות הטלפון ובקרב אוכלוסיית הגיל השלישי שעשתה שימוש גבוה מהרגיל בתקופה זו בטלפון, לצורך שמירה על קשר עם קרובי המשפחה וחברים.

כזכור, שר התקשורת הודיע כי יפנה לחברות הטלפונים הנייחים להוזלת המחיר גם אצלן, בין היתר – נציין, גם לאור פניות של ח"כ מקלב, שלא מרפה מהנושא. כמו כן, ב'ביזנעס' התקבלו תלונותיהם של לקוחות 'בזק' שקיבלו חיובים חריגים באופן בלתי פרופורציונלי, וטענו כי על משרד התקשורת להתערב בנידון. פניית 'ביזנעס' ל'בזק' לא הניבה כל תגובה, והלקוחות נותרו מבולבלים. חלקם ביקשו לדחות את התשלום עד להחלטת / התערבות הרגלוטור, שר התקשורת דודי אמסלם.

עתה נראה כי יש גם ב'בזק' הפנימו את הבעיה, וממציאים פתרון ללקוחות – כבר מחודש מרץ.  לפי הודעת החברה, "בעקבות השינויים בדפוסי השימוש החליטה 'בזק' ליזום ולייצר מנגנון זיכוי שייטיב עם אוכלוסיות העושות שימוש מוגבר בימים אלו בטלפון הביתי. יישום המהלך כפוף לאישור משרד התקשורת שצפוי להתקבל בימים הקרובים".

לדביר החברה, עד היום היו קיימים בבזק מספר מסלולי דקות שיחה ממסלול לממעטים לדבר המציע 100 דקות שיחה בחודש, בעלות של 39.90 שקלים ועד למסלול המרבי המציע 1500 דקות שיחה בעלות מקסימלית של 99 שקלים לחודש. במהלך תקופת הקורונה נרשם זינוק חד בהיקפי השימוש, ולקוחות רבים ביצעו שיחות בהיקפים של אלפי דקות, תוך חריגה מהותית מהדקות הכלולות בסלים אליהם היו מנויים.

המהלך החדש שמציעה בזק יאפשר חיסכון של עד עשרות אחוזים בחשבון הטלפון ללקוחות שחרגו מהמסלול אליו היו מחוברים עד לחודש מרץ, עם פרוץ הקורונה.  המנגנון המוצע יתייחס לתקופה שבין ה- 1.3.20 ועד ל- 14.6.20. 

שימו לב: זכאים להטבה לקוחות שחרגו ממכסת סל הדקות אליו הם משויכים.

לקוחות אלו לא יחויבו לפי תעריף דקה חורגת אלא לפי תעריף סל דקות התואם את היקף הצריכה שביצעו בפועל בתקופת הקורונה.

כך למשל, לקוח שחרג מעבר למסלול הדקות המרבי הקיים היום בבזק (1500 דקות), יחויבו לפי סכום של 25-30 שקלים לכל 1,000 דקות נוספות, זאת במקום עד עלות של  0.18 אגורות בגין דקת חריגה במרבית המסלולים (חריגה שעלותה יכולה להסתכם במאות שקלים). 

כתיבת תגובה