ותודה גם לסמוטריץ' || מהיום: נסיעה ישירה משכונה לשכונה

רפורמת התחבורה בבני ברק שמטרתה להפחית עומסים ולייעל שירות – שקודמה בין היתר על ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעת כהונתו כשר התחבורה – יצאה לדרך • ראש העיר בני ברק מודה: התקופה הראשונה תהיה המאתגרת והמורכבת ביותר להסתגלות • 17,000 ק"מ של נסועה בתח"צ יתווספו לעיר וממנה והפיזור יהיה משכונה לשכונה, עם תוספות שירות בערבי שבתות וחגים

בצלאל סמוטריץ' בסיורו בבני ברק להכרת התכנית | צילום: דוברות העירייה

מהפכת התחבורה הציבורית בבני ברק יצאה לדרך ברפורמה שכוללת שיפור ושדרוג של השירות העירוני, קווים חדשים, תגבור תדירויות, והוספת עשרות נסיעות בקווי השירות העירוניים והבינעירוניים של בני ברק, באופן שעתיד – כך לפחות מבטיחות ההודעות לעיתונות – לשפר את התנועה בעיר לנהגים ולצרכני התחבורה הציבורית.

"השלבים הראשונים עלולים להיות מאתגרים, דורשים היכרות עם הקווים החדשים והמחודשים, ותקופת ההסתגלות עשויה להיות מעט ארוכה ומורכבת", הודה ראש העיר אברהם רובינשטיין, והוסיף, "אנו מודעים לאתגרים ומקווים שעם הזמן כלל התושבים יוכלו להכיר וליהנות מהשיפורים הטמונים בתוכנית".

בשנתיים האחרונות, גורמי התכנון האסטרטגי, פיתוח התשתיות והתחבורה בעיריית בני ברק חברו לאנשי המקצוע ממשרד התחבורה שדרשו לבצע תכנית רחבה ומקפת של שדרוג התנועה בעיר בני ברק, על אלפי האוטובוסים החולפים בה ביום באופן שאינו מאפשר לנוע בה ללא פקקים. התכנית התנתה מתן תקציבים לתחבורה בביצועה במספר מישורים במקביל, שינוי מערכת הרמזורים לחכמה יותר, שינויים ושדרוגים בתשתיות, רישות קווי האוטובוס מחדש שיפחית את עומס התנועה ועוד.

"השקעתי הרבה בב"ב"

מי שקידם רבות, בין היתר, את התכנית בעת תפקידו כשר התחבורה, הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' שבירך על הרפורמה (למרות שבהודעות לעיתונות מטעם העירייה – שמו נשמט. ככה זה. לא בתפקיד – לא מגיעה לך תודה. לתשומת ליבך, השר לשעבר סמוטריץ'). "רגע של סיפוק גדול: היום יוצאת לדרך מהפיכת התחבורה הציבורית בבני ברק שאותה גיבשתי בתפקידי כשר תחבורה", כתב סמוטריץ'. "אתם כבר יודעים עד כמה שיפור התחבורה הציבורית היה יעד מרכזי אצלי כשר תחבורה. באופן יחסי, הציבור החרדי הוא צרכן התחבורה הציבורית הגדול ביותר בישראל ולמרות זאת הוא קיבל מענה חלקי בלבד. חשוב היה לי לעודד אותו ולהפוך אותו למודל לחיקוי לשאר המגזרים בחברה הישראלית שיעברו יותר ויותר מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. לכן השקעתי הרבה בעיר בני ברק".

סמוטריץ' מספר כי הוזמן אל העיר לפני כשנה וחצי, כדי לעמוד מקרוב על אתגרי התחבורה המשתקים את העיר. "בסיור אליו הגעתי יחד עם בכירי משרד התחבורה נדהמתי משני דברים: מהמצוקה התחבורתית הקשה בעיר ומהמקצועיות בה הוצגו בפניי האתגרים והפתרונות המוצעים. בהמשך לסיור קיימנו שורה של דיונים מקצועיים והנהלת המשרד נרתמה כולה כדי לקדם את הפתרונות המוצעים ולסייע בכל דרך. היום בשעה טובה יוצאת לדרך רפורמת התחבורה הציבורית בעיר…".

סמוטריץ' הוא היחיד שחושף את הפרטים על תוספת הקילומטרים לנסועה. זהו הפרט הבסיסי ביותר בתכנית – ומשום מה הוא נטה להישאר לוט בערפל בקומוניקטים שהוציאו כלל הגורמים הנוגעים בדבר. "מדובר בתוספת של כ-17,000 ק"מ נסועה של אוטובוסים, הוספת יציאות מהעיר, שינוי קווים ומסלולים, הפרדה בין תחבורה ציבורית פנימית לחיצונית, ועוד ועוד. ברכותיי להנהלת העיר, למשרד התחבורה ולחברת נתיבי איילון על העבודה וההשקעה, ולכל תושבי העיר שזוכים בתחבורה ציבורית משודרגת – כנראה ברמה הטובה ביותר בארץ".

סגן השר מקלב בהשקת הרפורמה בבני ברק | צילום: דוברות העירייה

לפי משרד התחבורה, הרפורמה כוללת שיפור ושדרוג של השירות העירוני והבינעירוני בבני ברק, תוספת של קווים חדשים, תגבור של תדירויות, ושיפור בשירות בקווים לירושלים, אשדוד, מודיעין עילית ואלעד. בנוסף, במסגרת השירות הבינעירוני מבני ברק לירושלים, יופעלו 12 קווים, המחברים בין השכונות בבני ברק, לשכונות בירושלים: רוממה, רמת שלמה, רמות, נווה יעקב, בית וגן, קרית יובל, הר נוף, גבעת שאול, סנהדריה ורמת אשכול. כמו כן, שודרגו כל קווי השירות בין בני ברק ואשדוד, ויופעלו קווי שירות חדשים בין בני ברק ומודיעין עילית ואלעד.

כמו כן, לראשונה, יופעלו בשעות העומס, בסופי השבוע ובאירועים מיוחדים קווי שירות ייעודים לירושלים, מודיעין עילית ואלעד. מערכת בקרה מתקדמת תצפה את זמני העומס באוטובוסים ותסייע בניתוב הקווים.

שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי מדובר במהפכה המשמעותית ביותר שבוצעה אי פעם בעיר בני ברק, ואילו סגן השרה, אורי מקלב ציין, כי זו אך הפעימה הראשונה, כשהמהלך הבא, יכלול הקמת מסופי תחבורה ציבורית ותשתית תומכת – כאשר בינתיים, אלה כבר אושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

3 תגובות ל: "ותודה גם לסמוטריץ' || מהיום: נסיעה ישירה משכונה לשכונה"

  1. תודה לכל היחצנים ,
    וגופי התקשורת ,
    לכל העסקנים
    שפעלו במחשכים ובישלו את האיולת הזו כל כך הרבה השקעה של זמן וכסף
    ובסוף יצא העגל הזה במקום שבני ברק תצא לדרך חדשה עם פחות אוטובוסים וזיהום אויר
    סכנת תאונות ועוד, קבלנו עוד קוים שמשרתים ערים אחרות
    עדיף אילו היו מפנים את משחטות הרכב בקוקה קולה ובונים שם מסוף לכל התחבורה הבין עירונית
    ובתוך העיר מכניסים אוטובוסים חשמליים ארוכים ונמוכים כמו המטרונית בחיפה עם 6 פתחים ענקיים והרבה מקום לעגלות
    במחיר 3 ש"ח שיסעו ב3 קוים מעגלים ויכסו את כל העיר ביעילות ,

  2. נזק לעיר המפוצצת והפקוקה בישראל. הפתרון: מסוף מחוץ לעיר ובעיר רק קווים פנימיים מהירים. צריך להבין שאוטובוס בין עירוני עוצר בכל תחנה לעשר דקות עד שעולים נוסעים עם עגלות ומזוודות באיטיות מסורבלת. רק מסוף!

  3. צריך לקרוא את מה שכתוב בין השורות
    "התכנית התנתה מתן תקציבים לתחבורה בביצועה במספר מישורים במקביל, שינוי מערכת הרמזורים לחכמה יותר"
    קרי אם עד עכשיו כהולכי רגל התפוצצתם ברמזורים זה הולך להיות גרוע יותר בכל פינה תאלצו לחכות שוב ושוב
    בגשם ובשרב משום שהמהנדסים ונציגנו הנאמנים נוסעים במכוניות ממוזגות ויש להם זכות קדימה ברמזור
    אז תחכו ותחכו כדי שעוד ועוד אוטובוסים יעברו פה בעיר ויסכנו אותנו וילדינו ויזהמו לנו את האוויר
    חאלס הוציאו את כל האוטובוסים הבין עירוננים מהעיר לצומת קוקה קולה והפעילו חשמליות נוחות בכמה קוים שינועו לעבר מסוף בין עירוני

כתיבת תגובה