לראשונה: הביטקוין חצה את רף ה-20 אלף דולר

לראשונה: ביטקוין שובר את רף ה- 20,000 דולר למטבע • מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין: "זהו ציון דרך סמלי ומרשים, אך חשוב לדעת – בטווח הקצר העליות עלולות להתחלף בירידות"

ביטקוין | צילום אילוסטרציה: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

המטבע הדיגיטלי ביטקוין שובר את הרף הפסיכולוגי של 20,000$ למטבע, לאחר שחצה את רף ה- 19 אלף באמצע החודש שעבר. "זהו ציון דרך סמלי בדרך של ביטקוין למעלה", מסביר מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי.

"ערך הביטקוין משקף את האפשרויות הגלומות בו ובכלכלה בה הוא מייצג, וגם את השימושים בו. עם זאת, דווקא עכשיו צריך לומר", מדגיש רוזנפלד, כי "שער הביטקוין משתנה במהירות, ואי אפשר לחזות בטווח הקצר. העובדה שהשער הכפיל את עצמו בלמעלה מפי חמש מהשער בו היה רק במרץ השנה היא מרשימה, אבל עליות שכאלה – יכולות להתחלף במהירות בירידות. ולכן, על אף ההתלהבות, אנחנו ממליצים למשתמשים חדשים ללמוד את הנושא בטרם תיכנסו ולא להשקיע יותר ממה שאתם מסוגלים להרשות לעצמכם להפסיד".

יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד: "עליית המטבע מגיעה על רקע מספר גורמי רקע יציבים יחסית, אשר דוחפים את ערך הביטקוין כלפי מעלה. הראשון בהם הוא קצב הנפקת המטבעות שנחתך במחצית במרץ האחרון, והשני הוא כניסתם של מספר גופים משמעותיים לתחום, בין אם משקיעים כגון מיקרוסטרטג'י וג'יי פי מורגן, או חברות כמו פייפאל וסקוור, אשר רוכשות ביטקוין ומבקשות לעשות באמצעי התשלום הזה שימוש במערכות שלהן.

"גורם שלישי נוסף הינו היחלשות הדולר והדפסת הכסף בארה"ב, אשר גורמים למשקיעים לנסות ולגדר את עצמם באמצעים אשר יאפשרו להם לשמור על ערך הכסף, מה שהופך את ביטקוין לאטרקטיבי. עם זאת, חבל מאוד שהרגולטור בישראל גורר רגלים ולא מאשר את צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים ובכך דוחק את רגלי התעשייה הזו מישראל".

אלי בז'רנו, מנכ"ל Bit2c: "מדובר בשבירת שיא נוספת על רקע ההתחזקות הכללית של התחום. אנחנו מאמינים שההתייחסות לביטקוין לא רק כאמצעי תשלום אלא גם כמכשיר המאפשר להחזיק ערך, תביא להתייחסות משמעותית אליו, שתלך ותגבר בעולם, בהתאם למגמה אותנו אנו רואים בחודשים האחרונים".

כתיבת תגובה