חשודים שעברתם 'טסט' בקומבינה? תורדו מהכביש

החל מינואר תקנות חדשות של משרד התחבורה קובעות כי רכבכם יוכל להיות מורד מן הכביש אם רק תיחשדו שטופלתם במוסך לא מורשה או עברתם 'טסט' במכון רישוי שיצאו עליו עוררין • קיבלתם זימון? יש לכם 15 יום בלבד להתייצבות לבדיקה • ומי יכול לגרום לכם להגיע לבדיקה?

מכון רישוי | צילום: מיטל כהן, פלאש 90

אוהבים לחפף בשמירה על תקנות הרישוי של רכבכם? אתם עלולים למצוא את עצמכם מזומנים בתוך חמישה עשר יום לתיקון הליקויים, ולא – להיות מורדים מהכביש רק על בסיס החשד בלבד.

נשמע לכם הזוי? מדיווח של תומר הדר ב'כלכליסט' עולה כי לפי תקנות חדשות של משרד התחבורה שתוקפן יחול בפועל החל מאמצע ינואר, מכוניות שעברו טסט במכון רישוי מפוקפק, או לסירוגין טופלו במוסך לא מורשה, עשויים לקבל מכתב מרשות הרישוי של משרד התחבורה ולפיו עליהם להגיע לבדיקה ואף להשבית את הרכב במידה ובעליו לא התייצב לבדיקה.

בעלי רכב שיקבלו זימון יצטרכו להתייצב תוך 15 ימים לבדיקה אם רשות הרישוי תעלה חשד כי הרכב אינו תקין. ההודעה תגיע בדואר, וממנה ילמד בעל הרכב כי הבדיקה עשוייה להוריד את רכבו מהכביש. משרד התחבורה יוכל לפנות לבעלי מכוניות שלדעתו אינן כשירות, בין היתר כי עברו 'טסט' – מבחן שנתי לרכב – במכון רישוי מפוקפק, או לסירוגין "טופלו במוסך לא מורשה".

 תומר הדר מדווח עוד כי לפי התקנות החדשות, כאשר ברשות הרישוי יתעורר חשד כי רכב כזה נוסע בכבישי ישראל, בעל הרכב יהיה חייב להביא אותו לתחנת בדיקה. אם בעל הרכב לא יביא את הרכב תוך 15 ימים לתחנת הבדיקה – רישיון הרכב יוקפא באופן אוטומטי.

לדבריו, משרד התחבורה לא מפרט כיצד יוכלו אנשי משרד התחבורה לדעת איזה רכב לא טופל במוסך מורשה, שהרי מוסכים לא מורשים אינם ממהרים לדווח על פעולותיהם. כלומר, בפועל, כל בעל רכב בישראל יכול – הלכה למעשה – לקבל מכתב ממשרד הרישוי שמצהיר כי לגבי הרכב שלו התעורר חשד (למשל, מציין הדר, על סמך הלשנה) והוא יכול להסדיר את הנושא באמצעות בדיקה תוך 15 ימים.

'כלכליסט' מציין בתום הדיווח כי משרד התחבורה כלל אינו מדגיש מי יהיו בעלי הסמכות לזמן את הנהגים לבדיקת מכוניתם, ועל סמך מה יוחלט האם אכן לזמן את הנהגים. כלומר, משרד התחבורה רק מציין כי רשות הרישוי תהיה אחראית לזימונם של הנהגים הסוררים. לדברי תומר הדר, המשמעות במצב כזה עשויה להיות, שכל נהג בישראל עלול למצוא עצמו "בחזקת חשוד".

כתיבת תגובה