מול העומס בנתב"ג: צ'ק אין בנמל התעופה בחיפה

נמל התעופה הכמעט נטוש מזה כשנתיים ויותר בחיפה יהפוך למוקד צ'ק אין שיעניק שירותי טרום טיסה שיינתן תחילה לנוסעי אל על | בן משפחה אחד יוכל להביא עם הדרכונים את כלל הכבודות, ולמחרת יוכלו הטסים להגיע שעתיים לפני הטיסה בלבד הישר למתחם הדיוטי פרי | האם זה הייעוד של שדה התעופה שאמור היה להניב לחיפה הכנסה כלכלית משמעותית?

נמל התעופה חיפה | צילום: רשות שדות התעופה

עקב העומסים הגבוהים בנתב"ג, בשל מחסור בכוח אדם ועומס טסים – דבר שגרם לתורים ארוכים לקליטת המזוודות, הוחלט ברשות שדות התעופה כי מעתה, שירות טרום טיסה (צ'ק אין) יינתן לנוסעים מצפון הארץ בנמל התעופה בחיפה.

שדה התעופה של חיפה עומד בשממונו מאז תקופת הקורונה, אז ננטש ע"י החברות הבינלאומיות הבודדות שעשו בו שימוש, ומאז יש בו טיסות קלות, טיסות לאסדת הגז, טיסות של תלמידים וכיוצ"ב. במקום להמשיך בפרויקט הארכת המסלול שלו, מנתבת המדינה את רכבת ישראל לבצע הארכת מסלול באזור הבונים, מה שייתר אולי בהמשך את הצורך בהשקעה בשדה התעופה, שעינת רותם-קליש, ראש העיר חיפה, הרבתה להבטיח כי ישמש מקור הכנסה לעירה.

ובעוד עתידו אינו ברור, כאמור, בינתיים, מול העומס בנתב"ג, הודיעה רשות שדות התעופה כי ניתן יהיה לבצע שירותי טרום טיסה (הפקדת מזוודות) מטרמינל הנוסעים בחיפה, כאשר לאחר מכן, יוכלו הנוסעים להגיע לנתב"ג כשעתיים לפני ההמראה ולהיכנס ישירות לאזור הדיוטי פרי ממתחם w בנתב"ג. השירות יינתן, בשלב הראשון, לנוסעי אל על ובתחילת החודש הבא תיבחן האפשרות להוסיף טיסות נוספות לטרום טיסה של חברות תעופה נוספות.

השירות ייפתח ביום ראשון הקרוב, ה-17/7/22, ומיועד לאזרחי ישראל בלבד, בימים א-ה מהשעה 14:00 ועד 20:00.

במסגרת השירות, מתאפשרת הגעתו של בן משפחה אחד אשר יכול להביא את הכבודה של כל בני המשפחה – ועליו להציג את כל הדרכונים של בני המשפחה.

לעת עתה ניתן לבצע את שירות טרום הטיסה בחיפה ליעדים הבאים בחברת אל על: ניו יורק; ניוארק; טורונטו; בנגקוק; פוקט; יוהנסבורג; לונדון – היתרו ופריז.

 

שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "השירות החדש שיחל החל משבוע הבא יאפשר הקלה בתורים, זירוז וייעול של הליך הצ'ק אין ויהפוך את חווית הטיסה לנוחה יותר. אנחנו בתקופה של משבר כוח אדם אדיר שנובע ממדיניות החל"ת המופקרת שהייתה כאן, אבל עכשיו אנחנו הופכות כל אבן כדי למצוא עוד ועוד פתרונות שיקלו על העומסים ויאפשרו לציבור טיסה נעימה ובטוחה".

כתיבת תגובה