'ישפרו' על המדף. מחיר הפתיחה: כ-750-800 מיליון שקל

מכירת החברה המהווה חלק מפירמידת קבוצת אי.די.בי שבשליטת איש העסקים אדוארדו אלשטיין, עשויה לשפר את תזרים המזומנים במעלה הפירמידה. ב'נכסים ובניין' המחזיקה בישפרו, אומרים כי לא התקבלה החלטה על מכירתה

אדוארדו אלשטיין. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

'נכסים ובניין' מכחישה את הדיווחים לפיהם נתקבלה החלטה למכור את חברת הנדל"ן המניב 'ישפרו' תמורת סכום של כ-750-800 מיליון שקל. הבוקר התפרסמו ידיעות לפיהן שכרה החברה את 'לאומי פרטנרס' על מנת שזו תטפל במכירה.

בנכסים ובניין לא הכחישו את הדיווח אך טענו כי לא נתקבלה החלטה על מכירת החברה. ההערכות הן כי החברה מעוניינת לבדוק את השטח בדרך למכור את החברה הנמנית בעקיפין על פירמידת אי.די.בי. למרות שהחברה לא נסחרת בבורסה (נמחקה מהמסחר בשנה שעברה), היא עדיין חייבת כ-203 מיליון דולר למחזיקה סדרה ב' של אגרות החוב שלה.

ייתכן כי התכנית למכור את החברה נועדה להעניק "אוויר" לאי.די.בי ולשפר את תזרים המזומנים שלה. המחיר המוצע כמחיר פתיחה גבוה כמעט פי אחד וחצי מהונה העצמי של החברה שעמד בסוף הרבעון הקודם על כ-490 מיליוני שקלים.

נזכיר כי חוק הריכוזיות מאלץ את אי.די.בי לשטח את הפירמידה בשני שלבים: בשלב הראשון לשלוש שכבות. ישפרו נמצאת בשכבה השלישית מתחת לאי.די.בי. דהיינו, היא מהווה שכבה רביעית שממנה על אי.די.בי להיפטר עד סוף השנה הנוכחית. בשלב השני, עליה לשטח את הפירמידה לשתי שכבות בלבד. זאת עד סוף שנת 2019.

כתיבת תגובה