כ-150 יזמים מתעניינים במכרז להקמת נווה שמיר בבית שמש

אסור להתייאש! את זה למד על בשרו משרד השיכון כאשר קרוב למאה וחמישים יזמים נגשו למכרז שנכשל פעם אחר פעם. מדובר בשכונה שמיועדת לציבור הכללי בבית שמש ושיווקה נכשל פעם אחר פעם

נווה שמיר | הדמיה: משרד השיכון

הפתעה. זו בדיוק המילה המתאימה לתיאור הידיעה הבאה. כ-150 יזמים הגיעו לכנס יזמים להקמת 'נווה שמיר' – שכונה חדשה בבית שמש (רמת בית שמש ה') המיועדת לציבור שאינו שומר מצוות עדיין.

בין היזמים שהביעו עניין בכנס שנערך היום, גם חברות מפורסמות ומוערכות כמו רמי צרפתי, משכן אליהו, פרץ בוני הנגב, יהודה רחמים, שפיר ועוד. בנווה שמיר ייבנו 2,410 דירות, ומתוכן 575 דירות כבר בעת הקרובה.

נזכיר כי השכונה החדשה "נולדה" מתוך ההסכמים שחתם ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול עם שותפיו לקואליציה מהליכוד. בהסכמים אלה התחייב כי חלק מהבנייה החדשה בעיר תהיה גם עבור הציבור שאינו שומר מצוות. מכרזי הקרקע בשכונה לא נחלו הצלחה, בשל הרתיעה המובנת של ציבור לא דתי להתגורר בבית שמש שרוב תושביה חרדים. אולם לאחר פרסום מאסיבי של משרד השיכון בו הוצנע והוחבא מיקומה המוניציפאלי של השכונה החדשה תוך הדגשת יתרונותיה, נרשמה הצלחה, וקבלנים רבים באו להתעניין.

במשרד השיכון ציינו כי נווה שמיר תיבנה לראשונה במאפיינים המיועדים לציבור הכללי, באמצעות הגדרת תמהיל ייחודי בשכונה. תמהיל הדירות בנווה שמיר יכלול דירות גג, גן ופנטהאוזים בעלות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים. בשכונה ייבנו בניינים בני עשר קומות וקאנטרי גדול לרווחת התושבים. שר השיכון, חה"כ יואב גלנט (כולנו) אמר עם הצגת השכונה כי "בית שמש היא עיר בה חתמנו על הסכם גג ייחודי של משרד הבינוי והשיכון. זאת, תוך מתן אפשרות לציבורים השונים לשמור על האופי הייחודי עבורם תוך שמירת הסטטוס-קוו בעיר".

עוד אמר גלנט כי "הקמת שכונת נווה שמיר נותנת מענה לאוכלוסייה הכללית במקביל לפתרונות שניתנים גם לאוכלוסייה חרדית. שמירת המרקם הייחודי בבית שמש מהווה מקרה בוחן עבור החיים ביישובים נוספים ברחבי הארץ. כולי תקווה, כי בפרוס השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, מודל השותפות יהווה דוגמה ומופת לערבות הדדית עבור תושבי העיר ועבור החברה הישראלית כולה".

משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, אמר בסיור קבלנים כי "בית שמש, כעיר העתיד של ישראל, פתוחה לכל המגזרים ובוודאי למגזר הכללי, המסורתי והדתי, שהם מייסדי העיר בית שמש. במטרה לשמר את התמהיל האנושי הייחודי לעיר, חילקנו את בניית השכונות החדשות למגזרים השונים, רמת בית שמש ד' למגזר החרדי ורמת בית שמש ה' הנקראת גם  'נווה שמיר', למגזר הכללי. אני מזמין באופן אישי משפחות מהמגזר הכללי לבוא ולקבוע את ביתם בעירנו, יש מקום לכולם".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%A9-%D7%90%D7%95-%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%9F-%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%A7%D7%9E%D7%AA-%D7%A9%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%AA/

כתיבת תגובה