בפעם הרביעית בשבועיים: ענקית הסלולר קרסה

שבוע בלבד לאחר קריסת הענק של חברת פלאפון, במהלכה סבלו כחצי מיליון מלקוחותיה בקשיי התחברות לרשת במשך כיממה, נפלה אמש הרשת בשנית – הפעם, לפרק זמן של כשעתיים • עדכון: גם הבוקר נרשמו נפילות ללקוחות החברה • 'פלאפון': הבעיה בטיפול

פלאפון. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

בעוד עם ישראל היה בעיצומו של יום הדין, דיווחו רבים מלקוחותיה של ספקית שירותי הסלולר 'פלאפון' שאינם שומרי תורה ומצוות כי הם חווים קשיים בהוצאת וקבלת השיחות.

כעבור כשעתיים מאז פרוץ התקלה פרסמה החברה הודעה ולפיה הרשת חזרה לתפקוד שגרתי ויציב. בהודעת החברה צוין עוד, כי "צוותי הנדסה של החברה ומומחים מטעם חברת HP ממשיכים לנטר ולעקוב אחר ביצועי הרשת".

עדכון: גם הבוקר (ד) דווח על מספר נקודתי של נפילות קוים, אך מהחברה נמסר כי הנושא בטיפול. לדברי חברת פלאפון: "הרשת חוזרת בהדרגה לתפקוד תקין. בוצעו פעולות להורדת עומסים והשיבושים הצטמצמו. צוותי הנדסה ומומחים ממשיכים לנטר ולייצב את הרשת".

על פי הערכת החברה, מקור התקלה, בדומה לקריסת הרשת הקודמת, נמצא במתג ה-HLR, אותו שדרגה החברה בתקלה הקודמת ובאמצע התהליך השתבש בו משהו והוא החל לפעול באופן שגוי. המדובר הוא במתג של חברת HP בו השתמשה פלאפון ברשת ה-CDMA הישנה וברשת הדור הרביעי במקביל ולפי שעה, בעקבות התקלות, הוחלט בפלאפון כי בשלב הנוכחי תשיב החברה את המערכת הישנה לתפקוד מלא.

למקרה שתהיתם לגבי ייעודו של מתג ה-HLR, מדובר במתג שמאפיין את הלקוח ומגדיר את כל ההרשאות מולו כגון חבילת הגלישה שלו, מיקומו הפיסי, השירותים שהוא מנוי עליהם ועוד. אך כאמור, נאלצים בפלאפון לוותר על שדרוג המערכות, לפחות בשלב זה.

כזכור, לפני שבוע בלבד דיווחנו כאן ב'ביזנעס' כי למעלה מחצי מיליון מנויי ענקית הסלולר 'פלאפון' פתחו את השבוע על רגל שמאל, לאחר שהחל משעות הצהריים של יום ראשון לא היו מחוברים לקליטה סלולרית בשל תקלה טכנית שמקורה במערך התפעול של הספקית 'פלאפון'. תקלה, שנמשכה למשך קרוב ליממה, עד לשעות הצהרים של יום שני שלאחריו, אז חוברו הקווים לאחרוני המשתמשים שנפגעו מהתקלה.

מנכ"ל החברה, רן גוראון אמר אז במסיבת עיתונאים שקיים, כי "הרשת תקינה ויציבה. אנחנו משדרגים את רכיב hlr, והתקלה אתמול נובעת מפרויקט השדרוג הזה. החל מ-12:00 הבחנו בבעיות ברשת. הסרנו עומסים מהרשת, וגילינו שרת תקול שעליו מנויים שהמספרים שלהם מתחילים ב-6 ו-7".

"מרגע הזיהוי רץ עדכון תוכנה שהשיב שירות ללקוחות עד 20:30, השירות חזר ללקוחות. במשך הלילה המשכנו עבודות נוספות כדי לוודא יציבות ברשת שמנטרות בעיות ברשת. כרגע אנו מנטרים פונים בודדים לרוב כיבוי והדלקה פותר את הבעיות. החברה פעלה במהירות רבה זיהינו התקלה צוותים נרחבים פעלו להשבת השירות עדכנו הלקוחות כל שעתיים".

בנוסף, הודיעה אז פלאפון כי היא תעניק הטבת גלישה ללא הגבלה בישראל למנויי החברה אשר חוו שיבושים במהלך התקלה וכי הרחבת הגלישה תיכנס לתוקפה החל מה-3.9.2018 בחצות ועד אחרי תקופת החגים (עד 2.10.18 כולל). ההטבה תותקן אוטומטית למנויים הרלוונטיים (שמספרי הטלפון שלהם מתחילים בספרות 6 ו-7) והם יקבלו על כך הודעת טקסט אישית ולא נדרשת כל פעולה אקטיבית מצדם.

ומה באשר לחרדים המשתמשים בטלפונים כשרים? בשבוע שעבר זכרו בפלאפון גם אותם, ואלה יהנו מהטבה חלופית הכוללת 500 דקות שיחה לחו"ל למדינות מובילות. גם במקרה זה ההטבה תותקן אוטומטית ולא מצריכה כל פעולה מצד הלקוח.

על אף כל זאת, הודיעו במשרד התקשורת כי הם יפתחו בחקירת הנסיבות. "נערכה שיחת טלפון ארוכה בין מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן למנכ"ל חברת פלאפון, מר רן גוראון", נכתב בהודעת המשרד. "במהלך השיחה הוחלט כי מהנדסים מטעם משרד התקשורת יצטרפו לצוות הבדיקה שהקימה חברת פלאפון לבירור נסיבות האירוע. צוות הבדיקה יגיש ממצאים ראשונים למנכ"ל משרד התקשורת תוך שבועיים מהיום. מסקנות והפקת לקחים מהאירוע יוגשו לשר בתחילת נובמבר".

ויש גם מי שמתכוון להרוויח סכום לא מבוטל מהתקלה ההמונית. המדובר הוא בעורכי דין העוסקים בתביעות ייצוגיות, שהחלו לאסוף פרטי משתמשים שנפגעו כתוצאה מהתקלה, לקראת תביעה ייצוגית נגד ספקית שירותי הסלולר.

עם זאת, נראה שהפעם, גם במידה ויוחלט על הענקת פיצויים נוספים ללקוחות שנפגעו מקריסת הרשתות הסלולריות של החברה, לקוחותיה החרדים לא יהנו מה'עוגה'. שכן אלו לא השתמשו במכשירי הסלולר שברשותם, מאחר והתקלה סודרה עוד טרם יציאת החג. אולם חרדים שנפגעו הבוקר – לכאורה יזוכו עבור התקלה.

יצוין כי, זו הקריסה הרביעית בתוך שבועיים, ומספר הנפילות הגבוה ביותר בישראל בשנים האחרונות בחברה אחת.

כתיבת תגובה