דפים כפולים אאוט, סאגת פרטיות אין: מה חדש בגוגל כרום?

גוגל כרום משדרגת את העיצוב לפורמט חדש ונוח לשימוש, אבל פיצ'ר קטן (ומשמעותי) הצליח להקפיץ מחדש את הדיון על הפרטיות והרשת געשה • בפיירפוקס ניצלו את הפירצה וצייצו תגובה מתרברבת • כל הפרטים

מחשב נייד | מקור: pixabay

דפדפן הבית של גוגל, שעקף זה מכבר את המתחרים בפער עצום, מציג גירסה חדשה ומרעננת, הכוללת מספר עדכונים מרעננים לגולש.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לצד עיצוב חדש, נקי ונוח יותר לשימוש, כוללת הגירסה החדשה תוסף קטן ומשמעותי למשתמשיה. המדובר הוא בתופעת הדפים הכפולים אותם אנו פותחים 'בטעות' מספר פעמים בדפדפן, בעודם פתוחים בכרטיסיות קודמות, אך בשל השכחה אנו פותחים אותם מחדש.

מהיום, בכל פעם שתגלשו בדפדפן גוגל כרום לאחד האתרים שבבעלות גוגל (יוטיוב, ג׳ימייל, גוגל דרייב ועוד) ותתחברו אליו, הדפדפן ידע לשמור את זהותכם לכל אורך זמן הגלישה וגוגל תדע מי הוא המשתמש הספציפי שגולש כעת.

אם יזהה הדפדפן שהכרטיסיה כבר פתוחה אצלכם בשולחן העבודה, יקפוץ לכם התראה אוטומטית שתדווח לכם על כך שהחלון הזה כבר פתוח בדפדפן – ויתאפשר לכם מעבר מהיר לדף המבוקש.

באופן לא מפתיע, ההחלטה הזו גרמה ללא מעט גבות להתרומם, בעיקר בנושא פרטיות הגולשים. בתגובה לטענות הגיבה אדריאן פורטר פלט (Adrienne Porter Felt) העובדת כמהנדסת ומנהלת בצוות גוגל כרום בסדרת ציוצים בהן היא הסבירה את מהות התוסף החדש והרגיעה את הלחץ של הגולשים החוששים לפרטיותם.

לדברי אדריאן, השינוי נעשה על מנת לסייע למשתמשים שהדפדפן שלהם מכיל מספר חשבונות של גולשים שונים ובמידה והיו מנתקים את החשבון רק מאתר אחד – בשאר האתרים החשבון היה נשאר פעיל. כעת, במידה ואותם משתמשים יבקשו לשתף את היסטוריית הגלישה שלהם, הם יידרשו להרשאה ספציפית לכך והכניסה לחשבון לא תספיק להשלמת הפעולה.

בתגובה, מיהרה המתחרה פיירפוקס לצייץ בגאווה, כי פשוט יותר לעבור להשתמש בדפדפן שלהם וכך יפתרו הגולשים את כל "בעיות" הפרטיות.

כתיבת תגובה