ביטוח חד-פעמי? כך הפך טיפול השיניים ל"מחלה" • בלעדי

האם ביטוח הנסיעות של Passportcard הוא חד-פעמי, או שהיא לא מבטחת נסיעות עסקים? הקלטה שהגיעה לידי 'ביזנעס' ומתעדת שיחה בין מבוטח למוקד החברה מעלה סימני שאלה ותהיות רבות על שירותי הביטוח שלה • פספורטכארד: "ניסינו לבוא לקראת הלקוח" • כל הפרטים

דוכן פספורטקארד בטרמינל 3, נתב"ג | מקור: אתר החברה

כמעט כל מי שטס לחו"ל מכיר את חברת Passportcard – החברה הפופולרית ביותר לביטוח נסיעות בחו"ל, המספקת בין היתר, ביטוח רפואי, כבודה, איתור חיפוש וחילוץ ועוד.

על פי תקנון החברה, במידה והמבוטח סובל ממחלה כרונית כלשהי, או שסבל ממחלה מסוימת בששת החודשים שקדמו לנסיעה, מחיר הביטוח יקר יותר – בהתאם למצבו של המבוטח.

אלא שמקרה שהגיע לידי 'ביזנעס', מעלה בסימן שאלה את תקנון החברה ומטיל בספק את מה שמוגדר בחברה כ"מחלה".

א' (השם המלא שמור במערכת), איש עסקים שטס הרבה לחו"ל, משתמש בשירותי הביטוח של Passportcard מזה שנים. אלא שלאחרונה, לקראת נסיעה נוספת לחו"ל, הוא נכנס לאתר החברה בכדי לחדש את הביטוח וגילה כי האתר לא מאפשר את הפעולה ומפנה אותו לשיחה עם נציג שירות טלפוני.

הרכישה לא מתאפשרת. צילומסך

מאחר ותקלות במערכות ממוחשבות לא נראות כמשהו חריג, הסיק מכך א' כי מדובר בתקלה טכנית בלבד וחייג למוקד השירות הטלפוני על מנת לבטח את עצמו לקראת נסיעה נוספת לחו"ל. אלא שכאן ציפתה לו הפתעה.

לאחר שנציגת השירות של Passportcard מרחה אותו בשורה של תירוצים, היא בסוף אמרה לו שעלות הביטוח שלו לנסיעה הבאה תוכפל "בעקבות החמרה במצב הרפואי". זאת, למרות שמצבו הרפואי של א' היה תקין לחלוטין וכלל לא חלה החמרה במצבו הרפואי.

בהקלטת שיחה שהגיעה לידי 'ביזנעס' נשמעת הנציגה כשהיא אומרת לא' כי הם "לא מבטחים נסיעות עבודה".

מתברר, כי בחודש אוגוסט, בעת ששהה א' באחת ממדינות אפריקה, הוא חש כאבי אוזניים ופנה לרופא משפחה מקומי – שקבע כי מדובר בכאב חולף וכך אכן היה. במקרה אחר, חש א' כאב שניים ועבר עקירה במרפאה מקומית. "קיבלתי שירות מצויין והכל היה תקין", הוא אומר ל'ביזנעס'.

אלא שמשום מה, בחרו בחברת הביטוח Passportcard להגדיר טיפול שיניים וכאב אוזניים אוקראי כמחלה הפוגעת במצבו הבריאותי והחיסוני של הלקוח, ללא כל הסבר מתקבל על הדעת. "פשוט עשיתי שימוש בביטוח שלהם, אז עכשיו הם מתנקמים בי", הוא אומר ל'ביזנעס' בזעם.

"מה גם שכל מבוטח חדש שפונה אליהם הם לא שואלים אותו האם היה אצל רופא שיניים לאחרונה או אצל רופא משפחה (שבעצם כמעט כל אחד היה בחודשים האחרונים אצל כזה), ואצלי בגלל שהשתמשתי בביטוח שלהם הם מגדירים את זה כהחמרה במצב הרפואי", הוא אומר ל'ביזנעס'. "בעצם, המשמעות היא שהביטוח הוא חד פעמי. השתמשת פעם אחת במשהו הכי שגרתי? מאז הם לא יבטחו אותך יותר, או ש'יטחנו' אותך במחיר ויחזירו לעצמם את העלות של הטיפול פעם קודמת", אומר לנו א', ומספר כי הסכום של הפוליסה ב'פספורט קארד' זינק מ-40 דולר ל-108 דולר.

אז האם אכן הביטוח של Passportcard הוא חד-פעמי ולא כולל ביטוח לנסיעות עבודה? פנינו לחברת Passportcard לבקש את תגובתה, ונענינו כדלהלן:

"חברת פספורטכארד מבטחת אך ורק לקוחות ישראליים אשר מרכז חייהם בישראל. מרישומי החברה, הלקוח שהה בחו"ל תקופות ממושכות ולפיכך הנושא נבחן מול נציג שירות, ואושר על ידי מנהל. כל לקוחות החברה עוברים תשאול רפואי בגין כל טיפול רפואי שניתן במהלך חצי השנה האחרונה, בין אם בישראל ובין אם בחו"ל. בשיחה עם נציגת החברה נמצא כי הלקוח הלין על גובה העלות הנדרשת בתשלום בגין תוספת רפואית. נציגת החברה פעלה מול מנהל המוקד להפחתת העלות הנוספת בעקבות תלונת הלקוח, וניסתה ליצור עמו קשר ב-2 שיחות נוספות, על מנת לעדכן על גובה העלות ללא תוספת רפואית, אך לא נענתה".

כלומר, ב'פספורטכארד' טוענים, כי מבחינת תקנון החברה, א' שוהה תקופות ממושכות בחו"ל ואינו עונה להגדרה תושב ישראל מבחינתם, וכמו"כ נציגת החברה ניסתה להוזיל לו את העלות, התקשרה אליו פעמיים אך לא נענתה.

א' טוען בתגובה לטענה זו כי ייתכן ושהה בטיסה ממושכת ולכן לא קיבל את השיחה. באשר לטענה על 'לקוחות ישראליים שמרכז חייהם בישראל', נראה כי אין צורך בתגובה.

4 תגובות ל: "ביטוח חד-פעמי? כך הפך טיפול השיניים ל"מחלה" • בלעדי"

  1. כל הביטוחים האלה הם פיקציה, בתכלס כשבאים לגבות הם מתישים את האדם

  2. כל המדינה בנוייה על בלוף, רמאות ואהבת בצע.
    מי החכם הפונה לחברת "ביטוח" לפני טיסה לחו"ל?
    כל קופת חולים תנפיק פוליסת נסיעות ולא תתיימר לשחק כנציג הביטוח הלאומי שהוא הגוף היחיד הקובע מיהו תושב.

  3. גם לי עשו את זה! הייתי במדריד והשתמשתי בביטוח כי הרגשתי לא טוב ואז לפני טיסה לגרמניה רצו להעלות לי את המחיר כי לטענתם "להרגיש לא טוב, כאבי בטן וגרון זה משהו כרוני וצריך אישור רופא משפחה שאני בריא"… חברה רמאית מבית הפניקס, שוכחים שביטוח זה הימור וכמו שהלקוח מהמר גם הם מהמרים.. המלצה אישית, כל חברות התעופה הזרות מציעות גם ביטוחי נסיעות לחו"ל בזול יותר מהחברות בארץ ועם כיסוי יותר טוב בהרבה..
    בשביל החברות הארץ אתם דאטה בייס הם רוצים את המידע שלכם והביטוח הזה הוא מושלם בשביל זה ואני אומר את זה מתוך ידע ולא משום דבר אחר חלילה לא מטעה אף אחד..

  4. יש חברות שמתמחות בהתחמקות באי מתן תשובות ובאי תשלום.
    בלוף ישראלי בהתגלמותו.
    תמיד קראו היטב את הפוליסה מפני שהיא מכסה פחות או יותר כלום.

כתיבת תגובה