תיירות חורף: חרדים מעדיפים חופשה זוגית – דתיים משפחתית

אם חשבתם לרגע שהחרדים חוששים מהעולם הגדול, כנראה שטעיתם – ובגדול • סקר חדש מגלה כי בין המטיילים הישראלים ברחבי העולם, החרדים בעלי התעוזה הכי גדולה, עם הכי הרבה נופשים בחופשות סקי ואקסטרים • הנתונים המלאים

נמל התעופה בלוד | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

חברות הלואו קוסט וירידת מחירי הטיסות השנים האחרונות, שינו את הרגלי החופשות של הישראלים. מחופשת קיץ אחת ארוכה, מנצלים כיום ישראלים רבים את התחרות בין חבורת התעופה ואת ההיצע הרחב, משווים מחירים ויוצאים לגיחות קצרות בחו"ל מספר פעמים בשנה.

מסקר שערך אתר השוואות המחירים בתיירות טרווליסט באמצעות מכון רושניק, עולה כי הישראלים מעדיפים לנפוש בחורף בחו"ל, עם עדיפות לאירופה. 51% מהנשאלים העדיפו לפוש בחורף בעיקר ביעדים אירופאים, 10% השיבו כי הם מעדיפים יעדים ארוכי טווח כמו ניו יורק ותאילנד ורק 2% מהנסקרים העדיפו חופשת חורף בארץ.

לונדון ושוויץ מובילות

באופן מעט מפתיע, חולקת שוויץ בהתאמה עם לונדון (ההעדפה הקבועה של הישראלים באירופה) את המקום הראשון בו ישראלים יעדיפו לנפוש בחורף, ככל הנראה בשל חופשות הסקי המגוונות שהמדינה מציעה. במקום השני ניצבת ארץ המגף, איטליה, המהווה יעד חביב מאוד על הישראלים ושומרת על יציבות עם 6%, כאשר פראג בירת צ'כיה, במקום השלישי ומיד אחריה פריז, ברצלונה, יוון ורומניה – שחולקות יחדיו את המקום הרביעי.

מהסקר עולה עוד, כי שליש (כ- 33%) מהישראלים, מרביתם בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע, מעדיפים חופשה אורבנית. תיירות השופינג מדורגת על פי הסקר במקום השני, עם תשובות של 17% מהנשאלים שהשיבו כי הם מעדיפים לטוס בשביל השופינג.

למרות מזג האוויר החורפי, מדורגת תיירות הטבע במקום השלישית, עם 15% מהנשאלים שהשיבו כי הם מעדיפים חופשה בטבע. בפילוח דמוגרפי עולה כי יעדי הטבע מועדפים יותר על הגרושים (16%) ועל אנשים בגילאי 50+ (44%).

כאמור, עולם הלואו-קוסט משנה את מפת התיירות בקרב הישראלים, ועל פי הסקר מעדיפים רק 13% מהישראלים חופשות בטן-גב ביעדים רחוקים, המדורגות רביעית. מהסקר עולה עוד, כי העדפה זו מועדפת על ידי נסקרים שהעידו על עצמם כבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע.

12% מכלל הנשאלים, סימנו את חופשות הסקי והאקסטרים כפעילות המועדפת עליהם בחורף. מפילוח תוצאות הסקר לפי מגדר, עולה כי מרבית הגברים (63%) מעדיפים חופשות סקי ואקסטרים, בעוד אחוז דומה (64%) של נשים העדיפו "לחרוש את העיר" ולעשות שופינג.

לפי הסקר, נסקרים מאזור ירושלים "זוגיים" במיוחד שכן 16% מהם יעדיפו לפוש עם בן הזוג, לעומת 8% שיעדיפו לצאת לחופשה עם החברים.

הדתיים "משפחתיים" יותר מהחרדים

בפילוח מגזרי האוכלוסיה נמצא כי אלה שהעידו על עצמם כחרדים העדיפו חופשה זוגית (12%) על פני משפחתית (5%). לעומתם נסקרים מהמגזר הדתי העדיפו חופשה של כל המשפחה יחד (23%) לעומת חופשה זוגית (11%).

מרבית החילונים (54%) העדיפו לבלות בחופשה אורבנית לעומת מיעוט חרדי (6%). נתון שניתן להסביר בכך שמרכיב עיקרי בחופשה אורבנית הינו ההנאה משפע המסעדות המקומיות והקולינריה – דבר שמקשה על שומרי הכשרות. החרדים מסתמנים כבעלי תעוזה שכן במקום הראשון (17%) העדיפו חופשה בשלג ואילו 17% מהנסקרים שהגדירו עצמם כדתיים, העדיפו חופשת בטן גב ביעד רחוק.

לשאלה "עם מי תעדיף לטוס?" השיבו יותר ממחצית הנסקרים (52%) שייקחו איתם את בן הזוג. יחד עם זאת, רבים לא מוכנים לוותר על המשפחה וכ- 20% השיבו שיעדיפו לטוס לנופש עם כל המשפחה ביחד. 17% ענו כי יטוסו עם החברים ורק 6% מעדיפים "לנקות את הראש" ולנפוש לבד.

"הנתונים שלנו מראים זמן החופשה הממוצע של ישראלים בקיץ לעומת החורף – ארוך יותר בכ-15%, כאשר משך זמן החופשה הממוצע בקיץ, עומד על 9.6 ימים לעומת החורף שעומד על 8.2 ימים בממוצע", אומרת תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט, "למרות שכרטיס טיסה בקיץ יעלה בממוצע כ15% יותר מאשר בחורף, כך שמחיר עסקת טיסה ממוצע בקיץ יעמוד על 501 $ לעומת החורף אז יעמוד מחיר ממוצע על 426 $. בסקר שערכנו לקראת עונת החורף בחנו את העדפות הישראלים כלפי חופשות חורף".

כתיבת תגובה