הניצולים תובעים מבנק לאומי 150 מיליון שקלים

ניצולי השואה תובעים ייצוגית את בנק לאומי ב-150 מיליון שקלים • עכשיו, מרכז הארגונים של הניצולים מבקש להצטרף לתביעה כידיד ביהמ"ש

הניצולים תובעים | צילום: יונתן סינדל, פלאש90

מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל מבקש להצטרף לתביעה ייצוגית שהגיש ד"ר צמח וולפה נגד בנק לאומי בסכום 150 מיליון שקלים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כזכור, בבית המשפט המחוזי תל אביב מתנהלת בקשה לאישור תובענה ייצוגית (ת"צ 50936-04-15 ולפה נ' בנק לאומי לישראל) העוסקת בהשבת כספים שהפקידו ניצולי שואה בבנק לאומי ושלא הושבו להם או הושבו באופן חלקי. התובענה הוגשה על ידי ד"ר צמח וולפה באמצעות עו"ד גלעד נרקיס.

מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל ארגון המשמש כארגון גג ל-56 ארגונים המייצגים את הקהילות אשר סבלו מרדיפות הנאצים במלחמת העולם השנייה ממערב ומזרח אירופה עד לצפון אפריקה, הגיש בקשה להצטרף לצד התובע, בתביעתו זו כ"ידיד בית המשפט".

הארגון אשר הוקם לפני למעלה מ-25 שנה, הוכר בשנת 2010 על ידי ממשלת ישראל כארגון היציג של כלל ציבור הניצולים בישראל. מטרתו העיקרית של הארגון מאז הקמתו היא מאבק למען זכויות הניצולים בארץ ובחו"ל, זאת על מנת להבטיח את קיומם בכבוד ואת רווחתם, לרבות דאגה לתיקון עיוותים וחוסר צדק לקבוצות שונות באוכלוסיית הניצולים.

עתה מבקש הארגון לייצג את הניצולים ולהביע את עמדתם גם בתביעה זו.

כתיבת תגובה