הצבעת מחאה: שני שליש מהצרפתים הצביעו נגד מארי לה-פן

מועמדת הימין הקיצוני בצרפת שברה את תקרת הזכוכית וזכתה לתמיכתם של כשליש מהבוחרים. אבל מי שייכנס לארמון האליזה כנשיא, יהיה עמנואל מקרון, מועמד השמאל-מרכז שהמדגמים העניקו לו יותר מ-65% מקולות הבוחרים

עמנואל מקרון, הנשיא הבא של צרפת. צילום: Frederic Legrand - COMEO | שאטרסטוק

כצפוי, לפחות לפי המדגמים בצרפת וקרוב מאוד לתוצאות הסקרים האחרונים שפורסמו בסוף השבוע שעבר. מי שייכנס בקרוב לארמון האליזה ויהיה נשיא הרפובליקה הצרפתית, הוא מועמד השמאל-מרכז – עמנואל מקרון.

אפשר להעריך שבעוד הקהילה היהודית בצרפת נושמת לרווחה, בירושלים יש מי שמתחילים להתכונן לבאות. מקרון שתומך באיחוד האירופי, מזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית בצרפת, למרות שבמהלך השנה האחרונה ובעיקר בחודשים האחרונים, עטה על עצמו מעטה פופוליסטי ושיווק את עצמו כמועמד המרכז.

עוד בנושא: 

■ המתח בעולם גואה, צרפת הולכת לסיבוב המכריע בבחירות

■ בשבוע הבא: מארין לה-פן או יאיר לפיד

■ כצפוי, לה-פן ומקרון עלו לסיבוב השני. האירו עולה

תוצאות המדגמים מעניקות למקרון מעל שישים וחמישה אחוזים. לה-פן מצידה הצליחה להגיע להישג חסר תקדים עבור הימין הקיצוני בצרפת והכפילה את כוחו של הימין הקיצוני שמעולם לא הצליח להגיע למספרים כה גבוהים.

אחוז ההצבעה היה נמוך יחסית. אך עם זאת, העובדה שרבים בחרו במקרון רק כדי שלה-פן לא תיבחר, מדברת בעד עצמה. התוצאות מלמדות כי כפי שהיה בבחירות האחרונות בהולנד, גם בצרפת קיים ציבור גדול שאינו מרוצה מהסדר הקיים. מנהיגי האיחוד האירופי יצטרכו לעבוד קשה בשנים הקרובות על מנת "להרגיע" את הביקורת הציבורית שהולכת וגדלה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

במהלך הלילה, עם פתיחת המסחר בבורסות המזרח נוכל בוודאי לשמוע אנחת רווחה כלל עולמית. האיחוד האירופי עדיין כאן והיציבות, אם אפשר לקרוא לה כך, עדיין נשמרת. לה-פן הודתה הערב לתומכיה שמייצגים כשליש מתושבי צרפת אך הודתה בכישלונה.

בתגובה לבחירתו של מקרון לנשיאות צרפת אומר הערב רבה הראשי של צרפת, סגן נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הגר"ח קורסיה כי הוא מברך את עמנואל מקרון על ניצחונו בבחירות לנשיאות ומאחל לנשיא הנבחר הצלחה רבה. הגר"ח הביע את שמחתו על ניצחון הערכים הרפובליקנים של חופש ושוויון, והודה לצרפתים הרבים שהתגייסו לחסום את הימין הקיצוני של מרין לה-פן. עם זאת, הרב הראשי מודע היטב לעובדה כי רבים בחרו במועמדת הימין הקיצוני.

הוא קורא לכל המנהיגים הפוליטיים לקחת בחשבון, בכובד ראש את זעקת הייאוש ואת זעמם של הבוחרים שביאושם בחרו בלה-פן, לחשב מחדש את מסלולם, לחזור לאנושיות בהתנהגות כלפי האזרח. לכבד אותו ולדאוג לרווחתו לא רק במילים אלא במעשים. זאת במיוחד לקראת הבחירות הקרובות לפרלמנט. הגר"ח הוסיף עוד כי הוא נאמן לתפילה למען הרפובליקה שנאמרת בשבת בבוקר בבתי כנסת, הרב הראשי של צרפת מאחל ומתפלל שצרפת תחייה בעושר ועושר, באחדות ובאחווה.

כתיבת תגובה