פועלים: ועדת האיתור בחרה באריק פינטו לתפקיד מנכ"ל הבנק

דיווח: מי שמכהן כיום כממלא מקום המנכ"ל, ימלא את מקומו לכשיפרוש. אריק פינטו יכהן כמנכ"ל הבנק הגדול במדינה לאחר פרישתו של ציון קינן בעוד מספר חודשים. פינטו החל את עבודתו בבנק כפקיד במחלקת השקעות

אריק פינטו צילום: יח"צ

המנכ"ל הבא של 'בנק הפועלים' יהיה אריק פינטו. כך קבעה ועדת האיתור שהקים הבנק למציאת מנכ"ל חדש במקומו של ציון קינן שהודיע לפני כחודשיים על כוונתו לפרוש מתפקידו בספטמבר הקרוב.

פינטו, שמינויו עדיין זקוק לאישורה של המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, כבר כיהן בחודשים האחרונים כממלא מקומו של קינן. קודם לכן כיהן כמשנה למנכ"ל וכמנהלך החטיבה הקמעונאית.

פינטו בעל תואר שני במינהל ציבורי ואת תחילת דרכו בבנק עשה כפקיד במחלקת השקעות לפני 36 שנה. ועדת האיתור בה חברים קינן עצמו והדירקטורים עידו שטרן, דפנה שוורץ, אפרת פלד ואמנון דיק, לא התקשתה לבחור בו לנוכח העובדה כי הוא היה זה שהקים את הסניפים הדיגיטליים של פועלים והיה אחראי על פיתוחים רבים לטובת הבנק.

נכון לציין את העובדה שפינטו ניהל בין היתר את אגף משאבי אנוש בבנק והוא גם היה זה שעמד מאחורי השינוי במערך הסניפים במסגרתו נוידו חלק מהעובדים למרכזי תמיכה. מינויו של פינטו, זקוק כאמור לאישורה של פרופ' חדווה בר, המפקחת על הבנקים.

יאיר סרוסי, יושב ראש דירקטוריון הבנק, אמר בעקבות החלטת ועדת האיתור כי "הוועדה קיימה תהליך מעמיק שבמסגרתו נבחנו מועמדים חיצוניים מרשימים לצד המועמד הפנימי. אריק פינטו הרשים את הוועדה בראייה ארוכת הטווח שלו, בהישגיו הראויים לציון וביכולת שלו להוביל ארגון מסוגו של בנק הפועלים, שמונה כ-12 אלף עובדים. אנו גאים ביכולת שלנו למנות למנכ"ל מועמד פנימי שצמח בבנק ומילא בו שורה של תפקידים במשך 36 שנים, שאפשרו לו להכיר את הבנק היטב. אני מאחל לאריק הצלחה רבה ורוצה לנצל את ההזדמנות להודות לציון קינן, בשמי ובשם בעלת השליטה הגב' שרי אריסון, חברי הדירקטוריון, המנהלים ועובדי הבנק, על היותו חלק ממשפחת הפועלים ועל עבודתנו הצמודה בשנים האחרונות שהביאה את הבנק להיות המוביל במערכת הבנקאית בישראל".

המנכ"ל היוצא, ציון קינן שהיה חבר בוועדה, אמר: "אני מברך על הבחירה הנכונה. אני מאחל לאריק פינטו הרבה הצלחה בתפקידו החדש, שימשיך להוביל את הבנק להמשך עשייה והישגים נוספים. יש לו את הניסיון והמנהיגות הנדרשים כדי להצעיד את הבנק ולשמור על מעמדו המוביל".

ואילו חתן השמחה עצמו, אריק פינטו, אמר עם קבלת ההודעה: "אני נרגש וגאה לקבל על עצמי את תפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, לאחר שזה יאושר על ידי המפקחת על הבנקים. משחר נעוריי, שאפתי למצוינות והאמנתי שניתן להגיע להישגים רק באמצעות התמדה, נחישות ועבודה קשה. תמיד הצבתי לעצמי חזון אישי ופעלתי לאורו, כדי להגיע ליום המיוחד הזה. נסיבות חיי דרבנו אותי להתאמץ יותר מכולם ולפעול בנחישות להשגת מטרותיי האישיות והעסקיות, ואני מתכוון לרתום את כל היכולות והכישורים שלי על מנת לשמור על מעמדו של הפועלים כבנק המוביל והחדשן בישראל, תוך גילוי רגישות חברתית גבוהה וניהול קשר ערכי עם כל מחזיקי העניין. אני מודה לחברי ועדת האיתור, בראשותו של יאיר סרוסי, על תהליך הוגן, מעמיק ומקצועי, לבעלת השליטה שרי אריסון על האמונה והערכים שלאורם אנו פועלים, ולמנכ"ל היוצא ציון קינן, על התמיכה, האמון והמקצוענות שלו במשך כל שנות עבודתנו המשותפות".

 

עדכון אחרון: 16:50

כתיבת תגובה