גפני מאיים: נעצור את דיוני התקציב ביום ראשון

ח"כ משה גפני אמר כי יעכב חוקים על רקע אי קידום נושא תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם. "אולי גם את התקציב נדחה לקיץ", ציין ח"כ גפני

גפני בוועדה (ארכיון). צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

 

יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני מאיים כי אם לא יפתור משבר חוק הגיוס הוא לא יצביע ביחד עם הקואלציה. גפני פתח את הדיון היום בועדת הכספים בהודעה: "נכנסו לקואליציה כאשר הנושא המרכזי הוא תלמידי הישיבות, המדינה לא יכולה להתקיים בלי תלמידים שתורתם אמונתם. נכנסו לקואליציה וחוקקנו חוק שהסדיר את הנושא. בג"צ פסל בפעם הרביעית את החוק, שזה נושא שראוי לדיון, מחוקקים חוק ופעם אחר פעם בג"צ פוסל את זה.

ביקשנו בעקבות הפסיקה לעשות 1 מ-2 – היות שבג"צ פסל כמה פעמים את החוק בניגוד לעמדת הכנסת, אמרנו שנעשה פסקת התגברות, כחלון לא הסכים אך אמר כי יתמוך בכל חוק. אמרנו נעשה חוק יסוד אך ישראל ביתנו מתנגדת. אנחנו נופלים בין 2 המקרים. מעכשיו לא נצביע יותר על החוקים הוזים שאתם מביאים, הצבעתי עד עכשיו. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את המואזין נצביע נגד, חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. נביא מחר את החוק של בן צור, יעבור יעבור, יפול ליפול. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".

בתום דיון שעסק בתקציב משרד הפנים הודיע ח"כ גפני: "אני מבטל את הישיבות ביום ראשון, יכול להיות שבמקומן אעשה ישיבה שבה נסכם את כל הדברים השנויים במחלוקת בדיונים הקודמים ונחליט מה עושים איתם – כמו נקודות זיכוי ורשות שדות התעופה. שחברי הוועדה ידעו – נהגו איתי בחוסר בהגינות, שר האוצר כתב לי לקיים דיונים על העלאת גיל הפרישה לנשים, קיימתי דיונים – אחרי עבודה מאומצת כל חברי הוועדה הסכימו להעלאה בתנאים מסוימים בכיוון שאליו התכוון השר, עשינו חוק וכל חברי הוועדה חתמו עליו. ביקשתי שהחוק יגיע לקריאה טרומית.

באו אלי אגף תקציבים אמרו לי שזה הרבה כסף וזה לא נכון, אמרתי תעבירו טרומית וזה יבוא לכאן לוועדה, אם נגיע למסקנה שאפשר לשנות בדרך בו אגף תקציבים מעוניין – נלך על זה. מאז החוק הובא פעמיים לוועדת שרים ופעמים דחו את זה, נראה כמה כסף זה עולה למדינת ישראל. אגף התקציבים רוצה ללכת בדרך הזאת, בסדר. המציאות הזו היא שאגף תקציבים טועה, אם היה בא לפה בדיון היינו פועלים לטובת כולם ומגיעים להסכמות, כנראה שהמצב שונה, אם זה ככה אולי נעשה אותו דבר בנוגע לתקציב, ונדחה אותו לקיץ".

תגובה אחת ל: "גפני מאיים: נעצור את דיוני התקציב ביום ראשון"

  1. יאלה בלגן

כתיבת תגובה