היי שלום, סאאב | סופו של מותג הרכב השוודי שפשט רגל

זו הייתה חברת מכוניות שוודית עם דגמים מעולים, אבל מזלה לא עמד לה. היום הודיעו רוכשי החברה כי הדגמים החדשים שייצרו יהיו תחת שם אחר. מנדי ריזל עם הפרטים

תם עידן. סאאב. צילום: Teddy Leung, שאטרסטוק

עד לפני כמה שנים סאאב (SAAB) הייתה שם נרדף למכוניות אירופאית משובחות – אבל נראה שגם השוודים לא חסינים מפני פשיטות רגל. היום הודיע מנכ"ל NEVS, שרכשה את סאאב, כי לא ישמר את המותג.

קצת רקע: סאאב, רקמה עור וגידים בשלהי מלחמת העולם השנייה. כלומר ב-1937 היא ייצרה ציוד צבאי, ובסוף המלחמה החליטה לייצר גם רכבים. זה לקח חמש שנים, ובסוף ניצבה SAAB 92 על האספלט. שלושים שנה לאחר מכן נחתם הסכם שותפות עם יצרנית המשאיות השוודית וב-89 קנתה ג'נרל מוטורס 50% ממניותיה. ב-2008, בעקבות משבר המכוניות בארצות-הברית, התגלגלו הצעות שונות לפתחם של בעלי סאאב, ובסופו של דבר היא החליפה בעלות ונמכרה למותג היוקרה "ספייקר". אגב, שווה לכם לעשות גוגל כדי להבין יוקרתיות מה היא.

ב-2012 החברה נכנסה SAAB להליך של פשיטת רגל, עקב חובות של מיליארד אירו ונרכשה בידי NEVS שראשי התיבות שלה הם חברת "הרכבים החשמליים הלאומית של שוודיה", שבה מחזיק משקיע מהונג-קונג. הלה הבטיח כי יפתח ארבעה דגמים חדשים וימכור עד ל-2016 120 אלף מכוניות, אבל שני החלומות נגוזו. היום הודיעה חברת NEVS  כי המותג סאאב יהפך למושג מההיסטוריה, והיא תחל לייצר רכבים תחת המותג NEVS.

כתיבת תגובה