הממשלה מקדמת חוק לעידוד שכירות ארוכת טווח

שר האוצר משה כחלון ושרת המשפטים איילת שקד יביאו לממשלה הצעות לייעול שוק השכירות למגורים ולעידוד שכירות ארוכת טווח שיסייעו ל-600 אלף משקי הבית הגרים בשכירות בישראל

צילום : נתי שוחט / פלאש 90

הממשלה אישרה אתמול  את הצעתם של שר האוצר משה כחלון, ושרת המשפטים איילת שקד לייעול שוק השכירות ולעודד שכירות ארוכת טווח. הגברת היעילות והיציבות בשוק השכירות בישראל תסייע לכ-600 אלף משקי בית המתגוררים בשכירות.

במסגרת ההחלטה, יוקם צוות שיבחן מתן תמריצים לעידוד שכירות ארוכת טווח באמצעות תמריצים ביטוחיים, כדוגמת פוליסת ביטוח מסובסדת, לבעלי דירות המשכירים את דירותיהם לחמש שנים ומעלה ללא העלאת שכר הדירה מעבר למדד המחירים לצרכן.

בנוסף לכך, יוקם צוות שיבחן דרכים לייעל את מנגנון הבירורים המשפטיים שבין שוכרים למשכירי דירות, אשר צפוי לסייע בייעול השוק וביישומו של חוק שכירות הוגנת שנמצא על שולחנה של הכנסת.

הצעדים שיגובשו יביאו פתרון למצב הקיים היום, על פיו משכירי דירות מנצלים את האופציה להעלאת מחירים בסכום שאינו משקף נכון את השוק, וזאת מאחר והשוכר נמצא בעמדת מיקוח נמוכה עם סיומה של תקופת השכירות.

הגברת היציבות בשוק צפויה לסייע בחיזוק  חלופת המגורים בשכירות  כחלופה אפשרית לרכישת דירה. בכך ההצעה צפויה גם להקל על לחצי הביקוש לרכישת דירה לבעלות.

כתיבת תגובה