הנהלת 'פלאפון' מתכוננת למכירת בזק ולא מתחשבת בעובדים

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפלאפון על רקע הימנעותה של הנהלת פלאפון מקיום מו"מ עם עובדיה בנוגע להשלכות מכירת בזק. יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי: "מי שחושב שאפשר לקנות את קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, מבלי לנהל מו״מ מקדים עם עובדי פלאפון, טועה ובגדול״.

 

פלאפון. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

 הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת פלאפון. הסכסוך – שאושר לבקשת יו"ר איגוד עובדי הסלולר יקי חלוצי ויו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי – הוכרז בין היתר על רקע הכוונה למכור את מניות השליטה בבזק (בעלת פלאפון) והימנעות הנהלת פלאפון מקיום מו"מ הנוגע להשלכות המכירה על זכויות העובדים.העובדים עומדים על כך שייחתם עמם הסכם קיבוצי להסדרת זכויותיהם בעקבות המכירה, ודורשים מהחברה לספק להם, כנדרש בדין, פרטים ונתונים על עסקת המכירה, השלכותיה על מצבה הפיננסי ועל זכויות העובדים.

בנוסף לכך הסכסוך בפלאפון הוכרז לאור הודעת החברה על הקמת רשת חדשה המורכבת מכ-100 חנויות ונקודות מכירה שתיקרא "פלאפון בעיר" ותורכב ממשווקים חיצוניים שיספקו שירותי מכירה ומעבדה וכן שירות ללקוחות. העובדים מלינים על כך שבמקום להגדיל את כוח האדם החברה, פלאפון מוציאה למיקור חוץ מטלות אשר ניתנות כיום על ידי עובדים קיימים, באופן היוצר חשש כבד לביטחונם התעסוקתי הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. בנוסף לכך, העובדים מוחים כי בכוונת פלאפון להוציא למיקור חוץ שירותים נוספים הנמצאים כיום בליבת העיסוק של החברה.

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט הסלולר וההייטק, יקי חלוצי, מסר: "לא ייתכן כי פלאפון מועמדת למכירה מבלי שנלקחות בחשבון הבטחת זכויות העובדים, שמירה על מקום עבודתם ועמידת החברה בהסכמים הקיימים. אני קורא למוכרים ולרוכשים הפוטנציאלים להיות ערים לעובדה כי עובדי פלאפון יעמדו איתנה ולא יהססו לשמור על עצמם ועל ביטחונם התעסוקתי".

יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי, ציין: "מי שחושב שאפשר לקנות את קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, מבלי לנהל מו״מ מקדים עם עובדי פלאפון, טועה ובגדול. התאגדות העובדים בחברה קמה כדי להבטיח שהחלטות כל כך קריטיות לגורל העובדים לא יחלפו מעל ראשינו, אלא נהייה בהן צד אקטיבי ופעיל. כדאי שגם הרוכש המיועד יפנים זאת״.

כתיבת תגובה