ועדת החוקה מבקשת לצמצם את תופעת הזיופים בבחירות

בוועדה מבקשים לאפשר למשרד הפנים לספק לוועדות הקלפי רשימות של נפטרים ושל בעלי זכות בחירה ששוהים בחו"ל מעל שמונה שנים. עוד מבקשים שם לאשר מעטפות עם שלושה פתקי הצבעה זהים

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (ב) ברפורמה בחוק הבחירות בדגש על מניעת זיופים בהצבעה לכנסת. בין היתר תדון הוועדה באפשרות שוועדות הקלפי תוכלנה לקבל רשימות של נפטרים ושל בעלי זכות בחירה שנמצאים מעבר לים שנים ארוכות וזאת על מנת לוודא שהללו לא "יצביעו" בטעות.

יתר על כן, הוועדה תעסוק גם בסמכותו של יושב ראש ועדת קלפי להשמיד פתקים בקלפיות שנחשדו כמזויפות. ישראל אמנם לא תעבור לשיטת הצבעה ממוחשבת, אך הצעדים שיעלו בוועדה עשויים לצמצם את הטענות אודות זיופים שנשמעות פעם אחר פעם אחרי כל מערכת בחירות.

יש לכם מה לספר לנו כדי שנספר לכולם? הייתם עדים לאירוע חדשותי שעדיין לא פורסם? כתבו לנו!

עוד מבקשים בוועדה לקבוע כי מעטפות בהן יימצאו שלושה פתקים זהים לא ייפסלו. מתברר כי בבחירות לכנסת העשרים נפסלו כ-15 אלף מעטפות מסיבה זו. ההסבר הוא כי בדיוק כפי שייתכן שאדם ימשוך בטעות שני פתקי הצבעה זהים, הוא עשוי למשוך שלושה מבלי להרגיש.

תיקון נוסף וחשוב במיוחד הוא זה שיאפשר לעובדי הקלפיות להצביע בקלפי בה הם עובדים ולא לוותר על זכותם להצביע בשל העובדה ששמם מופיע בקלפי מרוחקת. בנוסף, מבקשת ועדת החוקה לשמור את חומרי הבחירות למרות שהחוק הנוכחי קובע כי יש להשמידם לאחר הבחירות. המטרה היא לאפשר במקרים מסוימים למשטרה לחקור מקרים של זיופים. מי שיוכל לקבוע מה יושמד ומה יישאר יהיה יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית.

כתיבת תגובה