חשש משיתוק: 600 מפקחי בנייה מאיימים לשבות

"הפכו אותנו לשוטרים" טועני מפקחי הבניה ומאיימים לשבות. המשמעות: לא יתנו קנסות, ולא יונפקו אישורים לתעודת גמר וטופסי 4 . מהי רשימת הדרישות ואיך כל זה קשור לחוק שעבר לאחרונה בכנסת?.

לא נחים בותמ"ל. אילוסטרציה: studiovin | שטארסטוק

 

שביתה בענף הבניה: 600 המפקחים על התכנון והבנייה ברשויות המקומיות יפתחו בעיצומים מיום ראשון הקרוב ועד שייענו דרישותיהם לתנאים טובים יותר. המשמעות: שיתוק חלקי של ענף הבניה בארץ.

המחאה החלה בעקבות החוק החדש שעבר בכנסת על שינוי מדיניות האכיפה בוועדות התכנון והבנייה, כולל שינויים והאצלת סמכויות חדשות, המקנות לפקחים אפשרות לתת קנסות מנהליים לעברייני בנייה בגובה של 70־400 אלף שקל באמצעות יחידות הפיקוח על הבנייה.

"הפכו את מפקחי הבנייה לשוטרים שיעכבו עברייני בנייה, יחרימו כלי רכב, יתפסו ראיות בשטח, ייתנו צווי הריסה בתצהירים עם פרטים מזהים ויסכנו את חייהם ללא ביטחון", אומרים בוועד הפעולה ל'ידיעות אחרונות'.

"אנו דורשים הגנה באי־תביעה אישית, כמו לעובדי מדינה, ומתן ביטוח מלא עם כיסוי מלא ללא הגבלה למנהלי ומפקחי הביטוח נגד תביעות אישיות", הם אומרים.

משה שגב, יו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות ההנדסאים: "מיום ראשון וללא הגבלת זמן, מפקחי הבנייה לא ייצאו לשטח, לא יהיה מענה טלפוני, לא יבוצעו פעולות אכיפה, ולא ייתנו אישורים לתעודת גמר וטופסי 4 ללא הגבלת זמן".

כתיבת תגובה