חשש שווא • הזוכים במחיר למשתכן ברמת שלמה הם חרדים

לפני סגירת המכרז יצאו גורמים חרדים נגד משרד השיכון ורמ"י בטענה שהם משווקים את הדירות לכלל האוכלוסיה מה שעלול לפגוע בצביון השכונה • אתמול התברר כי החששות היו לשווא

ליאור מזרחי - פלאש90

לפני מספר חודשים נסגר מכרז ל-93 יחידות דיור ברמת שלמה בירושלים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. מכרז שהיה פתוח לכלל האזרחים ונוצר חשש שמא גם חילונים יתמודדו במכרז, מה שעלול לפגוע בצביון השכונה החרדית.

הגדיל לעשות סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש שפנה במכתב בהול לשרי האוצר והשיכון בדרישה: "להקפיא מיידית את מכרז 'מחיר למשתכן' בשכונת רמת שלמה בירושלים שיפגע באופי השכונה".

במכתב הוא פירט, "החלטת משרד השיכון לשווק מאות יח"ד בשכונת רמת שלמה, שהינה שכונה חרדית מובהקת, דווקא במסלול של 'מחיר למשתכן' לזכאי סדרה א' -מדירה רבים מהזכאים הדתיים והחרדיים מלהתמודד במכרז זה".

אולם מעיון בדוח שפרסם אתמול הכלכלן הראשי באוצר מתברר כי רוב רובם של הזוכים במכרז זה שייכים לציבור החרדי.  "באזור ירושלים, בו נמכרו כ-80 דירות במסגרת "מחיר למשתכן", עמד מחירה הממוצע של דירה על 1.6 מלש"ח", נכתב בדוח.

"מניתוח רמות השכר של הרוכשים נמצא כי השכר הממוצע למשק בית עומד על 12.3 אלף ₪ ברוטו, לחודש. יש לציין כי רמות שכר אלו נמוכות בהשוואה למכרזים אחרים שנסגרו במסגרת תכנית זו, כאשר ההסבר העיקרי לכך נעוץ בשיעור גבוה יחסית של אוכלוסייה חרדית.

"יש לציין כי חמישית מההורים של רוכשים אלו אין בבעלותם דירה. כ-40 אחוזים מהרוכשים בפרויקט זה הינם תושבי מחוז ירושלים, מרביתם תושבי העיר עצמה. 13 אחוזים נוספים מתגוררים בישובים בעלי צביון דתי באזור יו"ש. בנוסף, כשליש מהרוכשים שהינם תושבי המרכז מתגוררים בבני ברק".

אז זהו, אפשר להירגע…

 

כתיבת תגובה