לראשונה בישראל: מערכת ניהול תנועה עירונית

חיפה הירוקה: בעירייה החליטו להציב מערכת חדשה אשר תסייע בחיסכון בזמן, דלק וכסף ותצמצם את הזיהום בכבישים. כל הפרטים

שילוט דיגיטאלי בחיפה. קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה

צמצום בדלק, בכסף, בזמן ובעצבי הנהגים הישראלים: בימים אלה סיימו אנשי המקצוע בעיריית חיפה פיתוח מערכת ניהול התנועה העושה שימוש בשילוט האלקטרוני הקיים בכמה מקומות בעיר, במטרה להקל על עומסי התנועה ולצמצם את הזיהום הנגרם ממכוניות.

המערכת תאפשר לנהגים להחליט בעצמם ובזמן אמת אם הנסיעה בכביש האגרה של מנהרות הכרמל משתלמת עבורם או אם לא. השילוט יפרסם בקצרה את המידע על זמני הנסיעה בשני הצירים: במנהרות עצמן ובעבור תשלום, או בחלופות העירוניות דרך העיר התחתית ורצועת החוף בציר התנועה בין המבואות הדרומיים של העיר ואזור הצ'ק-פוסט (שדרות ההגנה, העצמאות, בר יהודה).

מדובר למעשה במערכת המזכירה את זו שבה עושים שימוש ב"נתיב המהיר" הצמודים לנתיבי איילון – כאשר הנהג מחליט האם לנסוע בנתיב המהיר ולשלם על כך, או להיתקע בפקקים; גם במערכת ב"נתיב המהיר" קבוע לוח דיגטאלי שמראה כמה זמן וכמה כסף ידרשו בנתיב הרגיל או המהיר.

ראש העיר יונה יהב אמר: "לפני למעלה משנה הצטרפתי למחאה כנגד תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל. לצערי ההצלחה הייתה חלקית בלבד. אולם עתה, מתוך ראייה חברתית, יוכל הנהג החיפאי לדעת מראש, אם הנסיעה במנהרות כדאית כלל. עם זאת, אני מוצא חשיבות מיוחדת גם ביכולתה של המערכת לצמצם את זמן הנסיעה בכביש ולחסוך בשריפת הדלקים. לאור התכנית הלאומית להפחתת הזיהום במפרץ חיפה, זהו צעד חשוב נוסף בדרך לאוויר טוב יותר לכולנו".

 

כתיבת תגובה