מסתמן: היום תכריע ועדת הכספים בנושא מיסוי דירת שלישית

בראיון מוקלט ששודר היום בכנס בתל אביב, שוב מותח יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני ביקורת נוקבת נגד מס דירה שלישית • מה יהיה במבחן המציאות? אנחנו מוכנים להמר שהחוק יאושר

ח"כ משה גפני | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"המיסוי על בעלי דירה שלישית ומעלה לא ישיג את מטרתו להגדיל את היצע הדירות למכירה בשוק", כך אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראיון מוקלט בכנס המסים השנתי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו האפט ומשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן שנערך היום.

דעתו של גפני בנושא מאד משמעותית שכן היום תחל וועדת הכספים של הכנסת לדון בנושא חוק מיסוי 3 דירות. "כוונת שר האוצר בחוק – להביא דירות נוספות לשוק וזה מה שאמר לי ומעל לכל במה. אם זה יביא דירות לשוק? את דעתי אמרתי ולא אחזור עליה".

גפני המשיך בכינון ישיר, "העלאתי את מס הרכישה ל-8% בתחילת הקדנציה לפי דרישת האוצר, וזה לא העלה את מספר הדירות בשוק. כדי להוזיל את המחירים המדינה צריכה להכניס יד לכיס ולהוציא כסף וכל פתרון אחר לא יצליח".

לדבריו, המדינה השקיעה כסף לפני 15 שנה בדיור. היא נתנה הלוואות מסובסדות, היא נתנה הלוואות מקום, היא נתנה דירות ציבוריות שהיא עצמה בנתה או שנתנה לקבלנים לבנות או שהיא שילמה לקבלנים לבנות. עכשיו הכול ירד מסדר היום. המדינה לא בעניין. המדינה כאילו משקיפה מהטריבונה ומי שיש לו כסף לקנות דירה במגדלי אקירוב, שיקנה, ומי שלא שיגור ברחוב. זו תמונת המצב".

"באגף התקציבים כנראה יודעים שבסופו של דבר יצטרכו להכניס יד לכיס ולהוציא כסף. אנחנו מדינה אנחנו לא חברה כלכלית לייצור פחיות בירה. יש אצלנו עשירים ועניים ואנשים שנמצאים בפריפריה ובמרכז וצריך להתמודד עם זה כספית. הם יודעים שזה יקרה", אמר גפני.

כתיבת תגובה