נמצא הפיתרון שיחזיר אופניים גנובות לבעליהם החוקיים?

מחירם של אופניים וקורקינטים חשמליים עשוי להגיע לאלפי שקלים. גניבתם עלולה לגרום עגמת נפש ונזק כספי גדול לבעליהם. פיתוח ישראלי חדש מאפשר את איתורם של הכלים הגנובים בנקודות שרות לאופניים וקורקינטים

אופניים חשמליים. צילום: Hadrian | שטארסטוק

לקראת החגים מתגברות גניבות האופניים והקורקינטים החשמליים. עסקאות רבות של מכירת כלים גנובים נעשות בשוק השחור בתקופה זו, מה שמעודד גנבים לנצל את הביקושים ולהגדיל את היקף פעילותם.

לאחרונה נולד שירות חדש שנועד להילחם בגנבים על ידי סימון קורקינטים במספר שלדה והעלאת הפרטים לענן ממוחשב, כך שכל מוסך שמקבל כלי לטיפול או תיקון, יידע לאחר בדיקה מהירה אם המוסר לתיקון הוא בעליו החוקיים של הכלי. כך, באמצעות השירות, ניתן גם להוכיח בקלות את הבעלות.

כפיר בן-שושן מנכ"ל 'אינוקים' העוסק ביצור קורקינטים, מספר: "התחלנו לתפוס גנבים בנקודות שרות שונות. רבים מהם העדיפו לוותר על הקורקינט הגנוב ולברוח, ברגע שהבינו שיש בידנו מידע שהכלי שייך לאדם אחר. יצרנו קשר עם הבעלים החוקיים והשבנו להם את הרכוש. אי אפשר לטשטש את הסימון מאחר ואנו יצרני הקורקינטים, וסימונם מתבצע באיכות יצור שאפשרית רק בתנאי מפעל".

בן-שושן סיפר עוד כי את הרעיון לפיתוח השרות, קיבל כאשר חייל סדיר הגיע אליו בוכה לאחר שנגנבו לו אופניים חשמליים שנרכשו בפריסת תשלומים ל-32 חודש, מהמשכורת הצבאית המצומצמת שלו. "המקרה הזה היה קורע לב, והחלטתי שאבנה מנגנון שלא יאפשר לגנבים ליהנות מהכלי ויסייע להחזיר את הכלי לבעליו".

כתיבת תגובה