"נקפיד על קדימות המטופל הישראלי לפני תיירי המרפא"

החלו הדיונים בהצעות החוק הממשלתית להסדרת תחום תיירות המרפא בישראל • ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא: "לא תהיה העדפה לתייר על פני מטופל ישראלי"

הדסה עין כרם | צילום ארכיון ואילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (ד) דיון ראשון בהצעת החוק הממשלתית ובהצעת החוק הפרטית של חה"כ מרב מיכאלי (עבודה) להסדרת תחום תיירות המרפא בישראל.

יושב ראש הוועדה, חה"כ אלי אלאלוף (כולנו), הבהיר בפתח הדיון: "אני רואה סביבי אנשים עם שרוך כתום (לוביסטים), וכאלה שאמורים ללבוש שרוך כזה ושכחו. אני מבהיר: קבוצת האינטרסנטים הזאת לא תשיג את מטרותיה. שירות תיירות המרפא לא יהיה על חשבון המטופלים הישראלים! הכל ייעשה למען חיזוק מערכת הבריאות ולטובת המטופל הישראלי, בצורה אתית, שקופה, מסודרת ובשליטה מלאה של המדינה. אין כוונה לחסל את הענף הזה ואין שום סיבה לפגוע בו, אבל זכויות האזרחים הן הדבר הראשון במעלה".

אלאלוף וחה"כ מאיר כהן (יש עתיד) דחו את טענות מנהל תחום תיירות רפואית באיגוד לשכות המסחר, רונן סולומון, לפיהן "אם נסרבל ונקשה, התייר הרפואי לא יגיע לפה וייסע לגרמניה או לתורכיה" ומנכ"ל חברת 'טראסמה', אבי עטיה, שהזהיר "אתם תשפכו את התינוק עם המים, יש להסתפק בחוזר מנכ"ל לבתי החולים שיאסור העדפת תיירים על ישראלים".

כהן השיב לדבריו ואמר: "אל תאיימו עלינו. אנחנו מקבלים המון תלונות על אפליה מציבור החולים הישראלי. נסדיר את התחום". ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, הסבירה את מטרות החוק: "לא תהיה העדפה לתייר על פני מטופל ישראלי בזמינות, באיכות ובמשאבים. הטיפול יינתן בשעות אחר הצהריים. משרד הבריאות יאכוף זאת. ההכנסות מתיירות המרפא ישמשו להשקעה בתשתיות בבתי החולים. יתקיים מרשם לסוכנים ונורמות ברורות, תוך שקיפות מידע לתייר, שיידע מה מצפה לו".

חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי "תיירות המרפא היא עוגן כלכלי חשוב, לא רק בהקשר של מערכת הבריאות. לא נסכים לחקיקה שתחסל את הענף הזה, אלא נסדיר את התחום. לא נאפשר לכל אחד לעסוק בזה". סמנכ"ל שירותי בריאות כללית, ד"ר מיקי שרף: "מערכת הבריאות הציבורית זקוקה להכנסות מתיירות מרפא כמו אוויר לנשימה. המטופלים הישראלים עשויים דווקא ליהנות מהפרות. תייר מרפא מכניס למדינה פי ארבעה מתייר רגיל". אלאלוף הודיע כי דיון המשך בהצעת החוק יתקיים במהלך פגרת הכנסת בחודש ספטמבר.

כתיבת תגובה