קק"ל אנגליה השקיעה מיליוני שקלים בפיתוח קריית מלאכי

תנופת התפתחות עוברת על העיר הדרומית השוכנת סמוך למרכזים החרדיים באשדוד ובקרית גת. בשנים הקרובות תגדל אוכלוסיית העיר שרבע מאוכלוסייתה הם חרדים, עם הקמתן של כ-5,000 יח"ד נוספות בדרומה

דיור ציבורי. אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

שלושה גני ילדים נחנכו היום (ב) בקריית מלאכי. מי שחנכו את הגנים היו נציגי 'הקרן הקיימת לישראל' (קק"ל) מאנגליה שגם הניחו אבן פינה למרכז חדש לצעירים בעיר. גני הילדים שנחנכו בהשקעה של מיליונים נחשבים לגנים מהמתקדמים ביותר בישראל.

בכלל, בשנים האחרונות השקיעה קק"ל אנגליה סכום של יותר מחמישה מיליון שקל בפרויקטים עירוניים שונים בקריית מלאכי בה צפויה הקמתם של כ-5,000 יחידות דיור נוספות. חלקם במסגרת שכונה חרדית שבין הקבוצות שהתעניינו בה היו גם מספר קבוצות חסידיות.

למותר לציין את חסידי חב"ד המתגוררים בעיר עשרות שנים ומספרם מגיע היום ליותר מרבע מאוכלוסיית העיר הדרומית הקטנה הסמוכה לאשדוד ולקריית גת בהן קיימות קהילות חרדיות גדולות.

ראש עיריית קריית מלאכי אמר בעקבות חנוכת הגנים כי התפתחותה המואצת של עירו אינה דבר מובן מאליו. הוא שיבח את קק"ל אנגליה ואמר: "הסיוע שקק"ל מעניק לתושבים נותן תקווה גדולה ומציב אותנו במקום שונה לחלוטין מזה שהיינו בו מלפני כשנתיים וחצי. בזכות הנכונות של קק"ל להיות שותפים מלאים להצלחה של העיר והתפנית העצומה שאנו חווים כאן כיום, הילדים זוכים ליהנות מגנים ומתקנים מודרניים וכפי שכבר נאמר, 'סביבה נאה מרחיבה דעתו של האדם'. אני שמח שנפלה בחלקנו הזכות ליישם הלכה למעשה פרויקטים שמסייעים להתפתחותה של קריית מלאכי".

כאמור, בשנים הקרובות תקלוט העיר אלפי תושבים חדשים. חלק לא מבוטל מהם נמנה על הציבור החרדי. כך שחזון הקמתה של שכונה חרדית נוספת בעיר (לצד שכונת נחלת הר חב"ד הוותיקה), קורם עור ובניינים.

כתיבת תגובה