בעלת צימרים לפקחי מס הכנסה: "לא רושמת קבלות בשבת"

עונת הקיץ היא שעתם היפה של בעלי הצימרים בצפון – אבל כנראה גם עונתם היפה של אנשי רשות המיסים, שמנצלים את הזמן הזה כדי לעלות על עקבותיהם של מי שמתחמקים מתשלום מיסים

צימרים. אילוסטרציה. לצימרים אין קשר לידיעה. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

רשות המסים ערכה בימים האחרונים ביקורת נרחבת באזור צפת. ה"מבצע", כלשונם, נוהל בידי פקיד שומה צפת, ובמסגרתו בוצעו 128 ביקורות בצימרים, וילות אירוח, מלוניות, נותני שירותים לענף התיירות ועוד. מהביקורות עולה כי כ-11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

כך לדוגמה, בביקורת אצל בעל וילות אירוח בצפת נמצא אי רישום תקבולים משלוש קבוצות שהתארחו בווילות – בהיקף של 21 אלף שקלים. בעל המקום הסביר: "הגעתי מחוץ לעיר והייתי עייף אחרי שלוש שעות נסיעה, אני יושב פעם בשבוע ורושם מה שצריך". בדיקת חשבון בנק של בעל צימרים באזור העלתה חוסר התאמה בינו ובין ספרי החשבונות במקום.

בדיקת ניהול ספרים באותו מתחם צימרים העלתה אי רישום הכנסות של כ-40 אלף שקלים שהתקבלו מ-19 לקוחות שונים. בעל המקום טען להגנתו: "בחלק מהמקרים זה מקדמות ואת היתר לא הספקתי לרשום". בנוסף, על שולחנה של בעלת צימרים באזור נמצאו שני שוברי אשראי בסך של כ-3,500 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. מתשאול לקוחות ששהו בצימרים עלה כי גם תשלום בסך 1,400 שקלים לא נרשם. בעלת המקום הסבירה: "אני ממתינה לעובדת שתגיע ותרשום".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

באחד מהמושבים באזור נערכה ביקורת אצל בעלת צימרים ונמצאו 7,200 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת המקום הסבירה: "אני לא רושמת בשבת". למותר לציין כי הביקורת לא נערכה בשבת. תצפית על נהג מונית בצפת העלתה כי לא הוציא קבלות למספר נוסעים אותם הוריד. הנהג טען "הם לא ביקשו, לכן לא הוצאתי קבלה"…

אצל בעל חברה לטיולי שטח נמצאו הכנסות לא רשומות מחמישה לקוחות שונים בסך כולל של 2,600 שקלים. כמו כן, ביקורת שנערכה אצל קבלן להקמת פרגולות שביצע עבודה באחד המושבים באזור גילתה כי לא רשם הכנסות של כ-19 אלף שקלים. הקבלן אמר לפקחים: "אני מתחייב להוציא קבלות כאשר אגיע הביתה".

כתיבת תגובה