שכרם של פקחי התנועה בכבישים יהיה גבוה משכר המינימום

פקחי התנועה המועסקים על ידי חברת 'מיקוד' ופועלים באתרי העבודה של החברה הממשלתית 'נתיבי ישראל' יזכו לשכר גבוה משכר המינימום שיכול להגיע במקרים מסוימים עד חמישים שקלים לשעה

עבודות בכביש. אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי | פלאש 90

אתמול (א) נחתם הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את תנאי העסקתם של כ-170 פקחי תנועה המועסקים על ידי חברת 'מיקוד', באתרי הסלילה והעבודה של חברת 'נתיבי ישראל'. ההסכם, אשר נחתם בין ההסתדרות לבין מיקוד, מרחיב לדברי ההסתדרות את הזכויות המגיעות לעובדים בהתאם להסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה ומעגן שורה של הטבות משמעותיות, מעבר למקובל בענף, המשפרות את תנאי הפקחים באופן ניכר.

בהסתדרות אומרים כי "אחד ההישגים המרכזיים בהסכם, קובע כי שכר היסוד בחברה יעמוד מעתה מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק, וימשיך לעלות בכפוף לעדכון שכר המינימום במשק, כך שבפעימה שתחול בדצמבר 2017, יעמוד שכרם של העובדים על לא פחות מ-30 שקל לשעה".

ההסכם כולל הטבות רבות נוספות, ובהן: תוספות שכר, תוספת לערך השעה בעבודת לילה, תוספת אש"ל שעתי, תוספת עבודה ביהודה ושומרון, תוספת שכר לפקח אחראי במשמרת ועוד. בהסתדרות מדגישים כי מחירה המקסימאלי של שעת עבודה לפקח שעובד בחברה למעלה מארבע שנים, יוכל להגיע לסכומים הגבוהים מ-50 שקל לשעה במהלך משמרת הלילה.

בנוסף, מתייחס ההסכם לסוגיות מהותיות נוספות שנחשבות חריגות בענף. כמו למשל: התחייבות החברה לשלם לפקח שכר בעבור מינימום 17 משמרות בחודש, גם אם בפועל הפקח שובץ במספר נמוך יותר של משמרות. או פיצוי עובד בגין ביטול משמרת או הפסקת עבודה על ידי החברה ופיצוי זמני נסיעות.

עוד נקבע בהסכם כי בנוסף לשכר שישולם לפקחים עבור שעות עבודתם והחזר הוצאות הנסיעה, פקח שיידרש לנסוע 40 ק"מ ומעלה מביתו למקום העבודה, יהיה זכאי לפיצוי בעבור זמן הנסיעה, על פי דירוג מיוחד שסוכם בין הצדדים.

וכמו תמיד, כבר התרגלנו שהעובדים מקבלים "מענק חתימה". מההסתדרות לא נמס מה יהיה גובה המענק שיקבלו העובדים בעקבות החתימה על ההסכם. יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם ואמר כי: "ההסכם מצטרף לשורה של הסכמים שהובילה ההסתדרות, שבהם נקבע כי השכר המינימאלי בחברה יעמוד מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק".

כתיבת תגובה