אולמד גייסה 12 מיליון ש' בפרמיה של 44% ממחיר המניה בשוק

אולמד סולושנס מדווחת על גיוס PIPE של מעל 12.3 מיליון ש"ח בפרמיה של 44.6% על מחיר הסגירה בשוק | אולמד מחזיקה בשתי חברות המפתחות מכשירים רפואיים, והיא הודיעה היום למשקיעיה בדיווח מידי על כינוס האסיפה הכללית כדי לאשר את ההצעה הפרטית החריגה | בזמן הדיווח, המסחר במניה הופסק

פרופסור עוז שפירא | צילום: יח"צ

חברת אולמד סולושנס (ALMD:TASE) הודיעה היום למשקיעיה בדיווח מידי על כינוס האסיפה הכללית כדי לאשר הצעה פרטית חריגה – גיוס של מעל 12 מיליון ₪ בפרמיה של 44.6% אחוז מעל מחיר המניה בשוק. זהו גיוס יוצא דופן בהינתן תנאי השוק הנוכחיים, כאשר השווקים נמצאים במגמת ירידה מתמשכת כתוצאה מהאינפלציה ועליות הריבית.

ההודעה של אולמד על גיוס המשקיעים מגיעה בתקופה מאתגרת לתחום הביומד ולחברות הציבוריות בכלל. אולמד עצמה עוברת שינויים רבים בתקופה האחרונה וזאת לאחר שבתחילת חודש מרץ האחרון מונה מנכ"ל חדש לחברה – פרופ' עוז שפירא, מנתח לב-חזה ופרופ' בפקולטה לרפואה באונ' העברית המשמש גם כמנכ"ל אחת מחברות הבנות של אולמד, "אלווטיקס".

למרבית המשקיעים בעסקה הנוכחית ישנו ניסיון רב שנים ומוניטין בעולמות מדעי החיים ובשוק ההון. בסבב הגיוס הנוכחי השתתף גם יו"ר החברה ד"ר דייויד מילץ' שהשקיע למעלה מ-3.5 מיליון ₪. ההרכב האיכותי של המשתתפים יחד עם תנאי ההשקעה בסבב ייחודי הזה, מעידים על האמון בהנהגת החברה והפוטנציאל הרב שהמשקיעים מזהים בחברות הבנות שלה.

בעקבות הגיוס הנוכחי והמזומנים שיתווספו לקופת החברה, המצב הפיננסי של אולמד ישתפר משמעותית ויחד עם צפי התקבולים העתידי הנובע מעסקאות שבצעו בעבר, יאפשר לה להשיג את היעדים שהציבה, בעיקר בחברת הבת "תרוליף" אשר פועלת להתחיל ניסויים קליניים בבני אדם.

אולמד סולושנס גייסה מיום היווסדה כ-43 מיליון דולר. החברה מכרה לאחרונה שתי חברות בת בסכום כולל של כ- 23 מיליון דולר, ומחזיקה בעוד שתי חברות המפתחות מכשירים רפואיים לשימוש בגישה זעיר-פולשנית. חברת – Medical Truleaf, מפתחת טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת החלפת מסתם מיטרלי לבבי בצנתור בלבד וללא צורך בניתוח לב פתוח. 

חברת אולמד השקיעה ב-TruLeaf עד כה כ-6 מיליון דולר, והמדען הראשי כשני מיליון דולר. החברה ביצעה השתלה מוצלחת של המסתם במספר רב של חיות כרוניות ונערכת לקראת השתלה בבני אדם. חברת Allevetix Medical – פיתחה  מכשיר חדשני המושתל  דרך הפה – בקיבה ובחלק הראשון של המעי הדק ונועד לטיפול באנשים עם השמנת יתר וסוכרת.

השתלת המכשיר מתבצעת במרפאה בטשטוש בלבד ומונעת את הצורך בניתוח "קיצור קיבה" על כל הכרוך בו. החברה בצעה השתלות רבות מוצלחות בחיות, השלימה ניסיון ראשוני בבני אדם ונמצאת בימים אלו  בעיצומו של ניסוי נוסף.

בנוסף, החברה מחזיקה בבעלות מלאה בחברת פרוקאטיד מדיקל אשר פיתחה מערכת הגנה מפני קרישי דם, חלקיקים ותסחיפים הנוצרים תוך כדי פרוצדורות צנתור ותהליך פתיחה והרחבה של כלי דם חסומים באמצעות בלון, סטנט, מכשירי אטרקטומי או כל אמצעי אחר ולה זכויות שימוש, מכירה, שיווק וייצור של המערכת באופן בלעדי, כאשר היא משמשת עבור האינדיקציה הקלינית של עורקי התרדמה (Carotid indication) וכן מחזיקה ברישיון בלעדי, גלובאלי, נצחי, ללא כל תשלום, הניתן להעברה, להמשיך להשתמש בכל הקניין הרוחני הקשור למערכת על מנת להמשיך לפתח, לייצר, לשווק, למכור ולמסחר את המערכת ביחד עם Carotid stent.

חברת אולמד סולושנס הוקמה בשנת 2004 כחברה פרטית. בשנת 2007 החברה הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במסגרת מספר עסקאות מיזוג הצטרף לחברה דר. דייויד מילץ', רופא ואיש עסקים אמריקאי עם רקע מרשים בתחום היזמות הרפואית ובעל חזון עסקי וציוני לקדם את תחום פיתוח המכשור הרפואי במדינת ישראל תוך ניצול הידע, הכישרון והניסיון הלאומי בתחום זה.    

כתיבת תגובה