אומן לא, יוון כן: מהמדינה האדומה לארץ האיים האדומים

טיסות במחיר מופחת במיוחד הופכות את יוון ליעד התיירותי הבא • האבסורד הזועק משגר אזרחים 'ירוקים' שיעברו בדיקות קורונה בישראל, הישר אל האיים ה'אדומים' ביוון • הסלט היווני מורכב משילוב של קשרי חוץ הזקוקים לתחזוק, רצון לרצות את הישראלים המבקשים חופשה רח"ל, בחגי תשרי, וההצהרה היוונית כי כמהה לכסף זר שייכנס מהתיירים הישראליים

דגל יוון | צילום: Anders Kristensen, Pexels

אוקראינה אאוט, יוון אין. מול האיסור על טיסות לאומן ושליחת מכתבים הגובלים באנטישמיות, מתירה מדינת ישראל לאזרחיה לטוס ליוון ככל העולה על רוחם. יוון הודיעה כי תאפשר כניסת ישראלים לשטחה ללא צורך בבידוד. ההתניה היחידה היא בדיקת קורונה עדכנית עד ל-72 לפני הנחיתה. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מה-15 בספטמבר.

אם נביט בנתוני הלמ"ס העוסקים בישראלים העוברים בגבולות, נגלה שהישראלים ממש מרגישים בכלא. לעומת מיליון ומאתיים אלף יציאות של ישראלים בחודש אוגוסט שנה שעברה. השנה יצאו את שערי המדינה רק כ-55 אלף ישראלים בלבד. השמיים שנפתחו חלקית יגרמו למנוסה המונית מהארץ בסוף השבוע הבא ולאורך כל חגי תשרי רח"ל.

משמעות ההחלטה של יוון היא – מטוסים מלאים בישראלים שיוצאים לסוף שבוע ארוך ביוון בחסות חג ראש השנה. אל דאגה, תפילות לא יהיו שם, זאת הסיבה שפרויקטור הקורונה גמזו לא שולח מכתב לראש ממשלת יוון בבקשה לאסור על כניסת ישראלים. לעומת זאת, חגיגות והוללות יהיו שם והרבה. גם מסכות והגבלות סביר שלא נראה כלל בקרב מי שיערכו 'חופשת תשרי' ביוון.

ההחלטה התמוהה של יוון באה למרות שישראל מוגדרת בעולם כאדומה. התיירות ביוון היא מקור הכנסה חשוב. בסוף ספטמבר-תחילת אוקטובר, מסתיימת עונת התיירות ביוון והיוונים מעוניינים לנצל את הימים האחרונים כדי לראות קצת הכנסות בקיץ הזה. עד כה רק שלוש מדינות ירוקות הסכימו לפתוח את שעריהן לישראלים האדומים: בולגריה, קרואטיה ויוון, כמובן בכפוף לבדיקת קורונה לפני הטיסה ודף תוצאות באנגלית. 

התמוה עוד יותר בכל הפסטיבל היווני הזה שבדיוק השבוע, כאשר ישראל אישרה את כניסת אזרחיה ליוון, הכריזה בריטניה על שבעה איים יוונים כ'אדומים' מבחינת ההדבקה בקורונה. על פי הדיווח של משה גלעד ב'הארץ', פורסמו בעיתונות הבריטית הגבלות חדשות, על פיהן שבעה איים יווניים הם 'אדומים', כלומר אסורים לכניסת תיירים מבריטניה. האיים האדומים הם: כרתים, סנטוריני, לסבוס, טינוס, סריפוס, מיקונוס וזקינטוס.

אתונה, יוון | צילום: Anastasios71, שטארסטוק

כלומר, מבחינת בריטניה, נכון שיוון עדיין אינה מוכרזת כאדומה (עד להסתערות הישראלית עליה…) אבל שבעת האיים המסונפים אליה כן. גלעד מוסיף כי שלטונות סקוטלנד, לעומת זאת הזדרזו והודיעו שמבחינתם יוון כולה היא מדינה אדומה ולכן כל מי שיגיע ממנה ייכנס לבידוד במשך שבועיים. להזכירכם, יש בישראל פרופ' העונה לשם רוני גמזו שבכל הקשור ליוון שותק כמו דג השוחה בחוף היווני.

טיסות בזיל הזול

חברת התעופה הישראלית ישראייר התנפלה על ההחלטה ושחררה לאוויר הודעה לפיה היא תפעיל טיסות לאי רודוס החל מה-16 בספטמבר. מחירי הטיסה יחלו ב-279 דולר, וחבילת נופש ל-4 לילות תתחיל ב-599 דולר.

על פי דיווח בוואלה NEWS רודוס, סלוניקי, קורפו, כרתים, אתונה, קוס. אלו ששת היעדים ביוון שנפתחים כעת לישראלים ללא הגבלה, וכל מה שנותר לישראלים לעשות כעת הוא, לבחור היכן לבלות את תקופת החגים, או את הימים הנינוחים שביניהם. ככה פשוט. בלי לעמוד כמו חסיד ברסלב בגבול של בלארוס לדוגמה, כדי להיכנס לארץ עליה הם חולמים כל השנה.

כך למשל באי קורפו המציע טיולים בהרים מיוערים ובכפרים שמזכירים לעתים לוק איטלקי, תעלה חבילה לסוף השבוע הבא החל מ-600 דולר לאדם בחדר לזוג ושני ילדים. רכישת טיסה בנפרד, ללא חבילה, תעלה החל מ-399 דולר לאדם. באתונה יעלו ארבעה לילות ע"ב לינה וארוחת בוקר כ-480 דולר לאדם ואילו בכרתים – האי הגדול ביוון, והחמישי בגודלו בים התיכון – חופשה דומה מתומחרת החל מ-399 דולר. חופשת חמישה לילות בסוכות תעלה כ-670 דולר לאדם.

אם הישראלים ירצו רק לטוס ליוון בלי חבילת חופשה הם יידרשו לשלם כ-120 שקל בלבד, מחיר מצחיק לכל הדעות לטיסה המאפשרת לנשום אוויר אחר שאינו שייך לארץ ישראל. על פי בדיקת שמעון יעיש ב'ישראל היום', המומחים של 'טיסות סודיות' מצאו טיסות ישירות לכמה יעדים ביוון במחירים נמוכים. סלוניקי מככבת עם המחירים הנמוכים ביותר – 36 דולרים למגוון תאריכים בחודש אוקטובר, ממש רגע אחרי החגים, לתקופות של חמישה עד 14 לילות.

לאתונה לדוגמה, חברת ראינאייר מציעה טיסות ישירות בחודש אוקטובר, במגוון טיסות לכמה תאריכים ב-37 דולרים בלבד לנוסע, לשני הכיוונים. על פי הדיווח חלק מחברות התיירות אף שכרו מטוסים שלמים לטובת לקוחותיהם וכרגע נראה שהביקוש לחופשה ביוון גבוה מאוד.

בואו בהמוניכם

שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, שוחח השבוע עם שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי ועדכן אותו על החלטת ממשלת יוון לאפשר כניסת תיירות ואנשי עסקים מישראל ללא הגבלה של כמות תיירים ויעדים, בכפוף לבדיקת קורונה 72 שעות. 

יוון | צילום: pixabay

שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו ואמר: "בין ישראל ויוון קיימת שותפות אסטרטגית חשובה והעובדה שיוון היא המדינה הראשונה שפותחת שעריה בעידן הקורונה הינה הוכחה לברית החזקה בין המדינות. מערכת היחסים בין יוון לישראל מהווה דוגמה לכך ששיתוף פעולה ושיח ישיר בין מדינות הוא הדרך הבטוחה לשגשוג כלכלי".

שרת התחבורה מירי רגב בירכה על התהליך, ואמרה כי "המשך פתיחת יוון לתיירות ישראלית ללא הגבלה היא בשורה חשובה לתושבי ישראל שביקשו מאיתנו להרחיב את היעדים לנסיעה ומוכיחה כי המדיניות המדורגת והאחראית שבה נקטנו לפתיחת השמיים הייתה נכונה. תודתי לשר החוץ גבי אשכנזי וצוות משרד החוץ שעמלים כבר כעת על פתיחת יעדים נוספים".

תגובה אחת ל: "אומן לא, יוון כן: מהמדינה האדומה לארץ האיים האדומים"

  1. גם קפריסין עומדת להיפתח לישראלים. ממליץ לעקוב אחרי העדכונים בקבוצת הפייסבוק "קפריסין 2020 – מטיילים"

כתיבת תגובה