אושר המס החדש והמיותר על השמנים לרכב

ההשפעה העיקרית של המס תהיה על ציי רכב גדולים הצורכים כמות משמעותית של שמני סיכה לרכב | עלות המס היא 3,978 ₪ לטון, כ-4 ₪ לליטר כולל מע"מ | נשיא איגוד לשכות המסחר מציע לאוצר ורשות המסים לבצע חשיבה מחודשת על הטלת המס על שמנים לרכב, וקורא לא לשתול עשבים שוטים בתוך מערכת המס | "יש לבטל לאלתר את הכוונה להטיל מס מיותר וחסר תכלית על השמנים לרכב, מס שאמור להיכנס לתוקפו כבר בימים הקרובים"

לפי טיוטת תיקון לצו הבלו על דלק (הטלת בלו) שפורסמה בספטמבר 2021, המס על שמני הרכב צפוי לחול כבר ב- 1 בנובמבר השנה. המס צפוי להעלות את עלות הטיפול השוטף במאות שקלים ומעלה בשנה לרכב מסחרי, משאית או אוטובוס, בהתאם למאפייני הרכב ולנסועה השנתית. ההשפעה העיקרית תהיה על ציי רכב גדולים הצורכים כמות משמעותית של שמני סיכה לרכב. עלות המס היא 3,978 ₪ לטון, כ-4 ₪ לליטר כולל מע"מ.

ימים ספורים לפני שהוא נכנס לתוקף, תקף עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, את כוונת האוצר להטיל מס על שמנים לרכב. כשלטענתו מדובר בעוד חוליה תמוהה וחסרת בסיס בתכנית המסים החדשה של משרד האוצר, שיוזם כיום לא פחות מ 11 מסים חדשים. באיגוד לשכות המסחר מחדדים כי מדובר ביצירת מס חדש על העסקים וציבור הנהגים, שכבר נושאים בנטל מס חריג בהיקפו – בלו על שמני מנוע וסיכה לרכב.

לין הסביר את האבסורד במס בחדש: "המס מבוסס על הנחת יסוד עובדתית מסולפת ושגויה, כאילו גורמים שונים בתחום הדלק, ובהם גורמים עברייניים, לוקחים שמן מנוע יקר, מוצר מוגמר עליו לא משולם מס, ומוהלים אותו בסולר, שעליו כן משולם מס. כאילו במטרה להתחמק מתשלום המס מוהלים שמן מנוע יקר בסולר זול. החשש התיאורטי של רשות המסים מערוץ העלמת מסי דלק באמצעות מהילה בשמני רכב מוגמרים ויקרים אינו סביר, אפילו לשיטת רשות המסים, ורחוק מאוד מלהיות עילה מוצדקת להטלת המס".

מעבר לכך, מדגיש לין, "לא ייתכן שנתחיל לפתח עקרונות, שבכל מקרה בו רשות המסים תחשוש מניסיונות להתחמקות ממס, היא תטיל מסים חדשים. גם מבחינת המצגת העובדתית, יש חוסר הגיון והיעדר ביסוס עובדתי. סתם כך מטילים מסים חדשים על המשק, על המגזר העסקי ועל כלל הנוהגים ברכב, כאילו אין די במיסוי הקיים כיום על דלקים לתחבורה".

תגובה אחת ל: "אושר המס החדש והמיותר על השמנים לרכב"

  1. טמטום מוחלט חוסר הבנה בסיסי בענף השמנים שמני מנוע יקרים ב70 אחוז מסולר
    אין שכל יש דאגות

כתיבת תגובה