אושר: התיקונים ל'חוק טיבי' הוארכו עד סוף השנה

הצעת החוק לצמצם את זמן ההחזר הכספי על טיסה שבוטלה מ-90 ל-30 יום עלתה אתמול לאישור בקריאה ראשונה במליאה • תאושר בהקדם בוועדת הכלכלה

מצב טיסה | צילום: Mathisa, שאטרסטוק

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה אתמול את בקשת משרד התחבורה להאריך עד סוף השנה, בצו בפעם השלישית, את התיקונים לחוק שירותי תעופה ("חוק טיבי"), המשהים חלק מזכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה.

ההוראה תחול על טיסות שימריאו החל מהאחד בדצמבר 2020 ועד 31 בדצמבר 2020. מרגי הזכיר כי הוועדה דרשה לצמצם את זמן ההחזר הכספי על טיסה שבוטלה מ-90 ל-30 יום – דבר המצריך תיקון חקיקה. תיקון – שאכן אושר במליאה אתמול.

כזכור, לפני כחמישה חודשים אישרה ועדת הכלכלה את הוראת השעה, לפיה נקבע כי ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 90 יום מיום ביטול הטיסה, ולא תוך 21 יום מיום שהנוסע ביקש זאת. כמו כן נקבע כי במהלך תקופת הוראת השעה הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי כספי בשל טיסה שבוטלה, הזכות להלנה הוגבלה לשני לילות וניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע ללקוחות שוברים במקום החזר כספי.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, הסבירה כי הוראת השעה הוארכה עד ה-30 בנובמבר וכעת מבקשת הרשות להאריך אותה עד סוף השנה. היא הבהירה כי ההצעה תחול רק על טיסות שימריאו עד 31 בדצמבר 2020. עוד ציינה שחר כי ככל שבמהלך התקופה תאושר גם הצעת החוק – כך יקוצר מועד ההשבה.

היו"ר מרגי בירך על כך שהממשלה עמדה בהתחייבותה באשר לקיצור זמן השבת הכספים, ואמר כי בכוונתו לאשר זאת בהקדם. לאחר מכן, כאמור, אישרה הוועדה את הצו.

כתיבת תגובה