אושר: כביש גישה חדש לחריש

 בהובלת משרד הבינוי והשיכון.
חריש יוצאת לדרך חדשה: משרד השיכון יפעל לאגם תקציבים לטובת מימוש התוואי של כביש הגישה החדש שעלותו המשוערת למעלה מחמש מאות מיליון ש"ח

תשריט תוואי הכביש החדש בחריש | הדמיה על תצ"א: משרד השיכון

משרד הבינוי והשיכון מקדם כניסה חדשה לעיר חריש, בעלת שלושה נתיבים לכל כיוון כאשר נתיב אחד משמש לתחבורה ציבורית וכן שביל לרוכבי אופניים.

הדרך החדשה שאושרה בראשית השבוע בות"ל, תוסיף כניסה נוספת לעיר, תשפר את הנגישות אל חריש וממנה ותבטיח גישה טובה עבור תושבי העיר אליה ואל אזורי התעסוקה החדשים העתידים לקום בעיר בשנים הקרובות. הכניסה החדשה לעיר מקודמת בוועדה לתשתיות לאומיות בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית חריש.

כיום נסמכת העיר על כניסה יחידה, אולם הגידול המואץ של העיר ואכלוסה המהיר מחייב יצירת כניסה נוספת (דרך 611) לעיר.

הכביש החדש,  יהיה באורך כ-2.5 קילומטר, בעל 3 נתיבי תחבורה לכל כיוון כאשר נתיב אחד משמש לתחבורה ציבורית ושביל אופניים ייעודי.

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון: "חריש היא עיר העתיד של ישראל. התכנית לכניסה שניה לחריש שאושרה היום להפקדה מבטיחה שבשנים הקרובות העיר תהפוך למרכז עירוני גדול ותוסס המשלב איכות מגורים ופיתוח ברמה גבוהה לצד הזדמנויות תעסוקה רבות ומגוונות בתוך העיר ובקרבתה. המשרד ימשיך להוביל את תכנונה ופיתוחה של העיר במרץ ובכלל זה כלל התשתיות התומכות את העיר החדשה".

הכניסה החדשה לחריש מצויה בחלקה הדרומי של העיר והיא תיצור חיבור מהיר וישיר בין מערכת הדרכים האזורית ובין המע"ר העירוני, השכונות בדרומה של העיר ואזור התעסוקה החדש המתוכנן בדרומה של חריש.

העיר חריש המונה כיום כ- 15 אלף נפש ועתידה לצמוח לעיר של 100,00 תושבים ואף יותר, תייצר בעצמה תנועות משיכה משמעותיות במרחב. הכביש החדש יסייע בפיתוח המרחב העירוני כולו, ויהווה תשתית לפתרונות תחבורתיים באזור כמו הסעות המונים ונתיבי תחבורה ציבורית.

 

תכנונה של העיר החדשה חריש שם דגש, בין היתר, על הגברת השימוש בתחבורה ציבורית תוך יצירת עדיפות לתחבורה ציבורית בתוך העיר ומהעיר והחוצה למערכת האזורית והארצית. במסגרת תכנונה של הדרך החדשה וכחלק מתפיסה תחבורתית כוללת, תינתן העדפה לתנועת אוטובוסים בנתיב ייעודי לכך שיבטיח קיצור זמן נסיעה למשתמשי התחבורה הציבורית. כמו כן יסלל נתיב אופניים ייעודי לטובת הרוכבים, אשר ידאג לביטחונם בדרך.

במסגרת תכנון הכניסה השנייה הושקע מאמץ רב ליצירת חיבור תחבורתי יעיל לצד צמצום הפגיעה בשטחים פתוחים. נבחנו חלופות שונות והושם דגש על קידום חלופה הממזערת פגיעה בסביבה ובערכים נופיים ויוצרת מעבר אקולוגי משמעותי כחלק מתכנון הדרך.

7 תגובות ל: "אושר: כביש גישה חדש לחריש"

  1. חייבים לחבר רכבת
    זה הפתרון היעיל ביותר
    אין צורך בפתרון פלסטר

  2. עוד פתרון חלם ?! מדוע לסלול כביש היקפי באורך 2.5 ק"מ+גשרים בעלות אסטרונומית כשאפשר לבצע ירידה ישירה מכביש 6 ישירות לצידה הדרומי של חריש ? קל יותר, זול יותר ומהיר יותר.

  3. באמת לא ברור הדבר הכי חשוב זה חיבור לכביש שש
    חייבים להתעורר ולמחות חיבור לכביש שש מקצר את הנסיעה לחריש בכ10-15 דקות
    זה אומר חצי שעה מאלעד בני ברק וכו'

  4. הרבה אנשים חשבו לעבור לחריש אך מכיוון שכל הזמן רק מדברים על חיבור לכביש 6 ושנים לא מיישמים זה הוריד את אופ' חריש מהפרק. אם כבר מתהדרים "בעיר חדשה", " תנופת בנייה", "מחיר למשתכן", " עיר העתיד" וכו', מדוע לא לעסוק באחד הדברים שיגרמו לנסיקה ודאית של הגעת תושבים לעיר: חיבור לכביש 6 שינגיש ויקצר בעשרות אחוזים את זמני הנסיעה מהמרכז וערים רבות שבהן אנשים עובדים??.

  5. למעלה מ 500000000 שח ל 2.5 קמ , לא יודע אם זה טעות סופר או שיש כאן הרבה גוזרי קופונים שמנים

  6. הקהילה הספרדית בחריש מתפתחת מאוד מאוד בראשות הגאון הרב אשר זיגדון שליט"א
    והכל במחירים שפויים – קנו דירות בחריש!!!!!!!!!!!!

  7. העיר הזו חילונית מידי..

כתיבת תגובה