אושר סופית: 2,000 דונם ו-5,000 דירות נוספות בחריש

שטח השיפוט העירוני יגדל ב-2,000 דונם • התוספת האמורה מהווה שלב נוסף במימוש החלטת הממשלה המציבה יעד של 100 אלף נפש עבור העיר. שר השיכון יואב גלנט: "זריקת תנופה לעיר החדשה"

כאן בונים. חריש. צילום: פישל רוזנפלד

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אשררה היום (שלישי) את הרחבת שטחה המוניציפלי של חריש ב-2,000 דונם. אלה יתווספו ל-4,350 דונם הקיימים כיום בתחום הוועדה הנוכחית. זאת לאחר שוועדת המשנה של המועצה הארצית לנושאים תכנונים (הוולנת"ע) קיבלה את החלטה בעניין לפני כשבועיים.

הבקשה להרחבת מרחב התכנון של הוועדה המיוחדת באה לאחר שמרחב התכנון הנוכחי של הוועדה מוצה תכנונית ובמסגרתו תוכננו כ-12,500 יחידות דיור. מרבית הדירות כבר שווקו ומרביתן מצויות בתהליכי בינוי. יצוין כי עד כה הוציאה הוועדה המיוחדת חריש למעלה מ-8,000 היתרי בניה.

תוספת השטח הנוכחית לוועדה המיוחדת תאפשר תכנון והקמה של כ-5,000 יח"ד נוספות וכן שטחי מסחר ותעסוקה נרחבים, וכל מערך מוסדות הציבור והחינוך הנדרשים לתוספת האוכלוסייה הצפויה בישוב החדש חריש הממוקם בסמיכות למחלף עירון על כביש שש. התוספת האמורה מהווה שלב נוסף במימוש החלטת הממשלה מדצמבר 2015 המציבה יעד של 100 אלף נפש עבור העיר החדשה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש הוקמה בשנת 2008 מתוך מטרה לזרז הליכי תכנון ובניה עבור הישוב חריש. זו הפעם השנייה בה מוקמת ועדה מיוחדת לה נתונות סמכויות של ועדה מקומית ומחוזית גם יחד.  וועדה מיוחדת הוקמה לראשונה במסגרת הקמת העיר מודיעין וסייעה רבות לזירוז הקמת העיר.

בימים אלה מתנהל מכרז של פרויקט 'תכנן ובנה' בחריש, במסגרתו קבלן אחד יזכה בבניית 1,200 יחידות דיור ותוטל עליו האחריות לדאוג גם לכל התשתיות מסביב. בשיטה זו, תהיה ירידה משמעותית בפרק זמן הבנייה והדיירים ייכנסו לדירה בסביבה בנויה.

שר הבינוי והשיכון אלוף (מיל'), חה"כ יואב גלנט (כולנו), אמר כי "חריש היא העיר העתידית של ישראל. לכן בחרנו בה לשמש כפיילוט לתכנית תכנן ובנה. זאת הסיבה גם לחשיבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה היום. לא ירחק היום בו חריש תמנה 100 אלף תושבים ותהיה עיר ואם בישראל. נמשיך לפתח את העיר ולהשתמש בשטח זה לפתרון נוסף למשבר הדיור בישראל".

כתיבת תגובה