אחרי ה-10% של כ"ץ: עכשיו תור הבכירים לקצץ

בדרך לקיצוץ שכרו של כל מי שמקבל יותר מח"כ: משרד האוצר הפיץ את תזכיר החוק להפחתת שכר נושאי משרה להערות הציבור • התזכיר מציע עוד כי לא יבוצע עדכון של השכר לנושאי משרה לפי השכר הממוצע במשק • ההפחתה צפויה לחול על כ-1000 נושאי משרה ותחסוך כ-70 מיליון שקל בשנה

משרד האוצר ואגף החשכ"ל | צילום:Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90

בהתאם ליוזמת שר האוצר ישראל כ"ץ והחלטת הממשלה, הפיץ היום (ה') משרד האוצר תזכיר חוק להערות הציבור המציע כי תתבצע הפחתה בשיעור של 10% בשכרם של נושאי משרה המנויים בחוק המוצע. שווי ההפחתה לשנה מוערך ב-70 מיליון שקל.

לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, ועל מנת להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל, החליט שר האוצר לבצע הפחתה בשיעור של 10% בשכרם של נושאי משרה מעל שכר ח"כ ומעלה.

על פי תזכיר החוק, ההפחתה צפויה לחול על נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, שרים, סגני שרים, שופטים, דיינים, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל ומשנהו, ראשי רשויות וסגניהם ורבני ערים, זאת במסגרת הוראת שעה עד לסוף שנת 2021. ההפחתה צפויה לחול על כ-1000 נושאי משרה ותחסוך כ-70 מיליון שקל בשנה.

כמו כן, בעקבות משבר הקורונה, בשנה זו צפויה עליה חדה בגובה השכר הממוצע במשק, לכן מוצע בתזכיר החוק כי לא יבוצע עדכון של השכר לנושאי משרה.  

תזכיר החוק שהופץ היום להערות הציבור, צפוי להיות מובא לאישור הממשלה בעוד עשרה ימים, זאת על מנת שהכנסת תוכל לאשר את הצעת החוק בהקדם האפשרי.

שר האוצר ישראל כ"ץ הזכיר, כי "עם כניסתי לתפקיד שר האוצר החלטתי על קיצוץ 10% משכרי. מתוך דוגמה אישית יזמתי להחיל את הפחתת השכר גם על נושאי משרה נוספים ובהם שרים וסגני שרים, חברי הכנסת, שופטים ודיינים ועוד.

"בנוסף, יזמתי תיקון לפיו לא יבוצע עדכון השכר לנושאי משרה האלה בשנת 2021. אנו נמצאים בתקופה קשה ונדרשים לסולידריות וערבות הדדית. אני מברך את כל מי שהצטרף ליוזמה וקיצץ בשכרו ואת חברי הממשלה שתמכו פה אחד בהחלטת הממשלה. הדוגמה האישית שלנו כנבחרי ציבור חשובה תמיד ובמיוחד בעת הזו".

כתיבת תגובה