אחרי ירושלים: גם בחיפה ייפסק שירות 'תיק תק'

למרות רמת סבסוד גבוהה של עשרות אחוזים לנוסע: מספרי הנוסעים הנמוכים בשירות "תיק תק" בחיפה רחוקים מלעמוד ביעדים שנקבעו לחברת אגד והשירות ייסגר בשבוע הבא | גם בירושלים כשל הניסוי והופסק | משרד התחבורה החליט שלא להאריך את השירות הניסיוני בתנאי הסבסוד הגבוהים שנדרשו לצורך הפעלת השירות

מיניבוס שירות של אגד תיקתק | צילומסך מסרטון יח''צ

בעקבות אי עמידה ביעדי הפיילוט: שירות המיניבוסים "תיק תק" יסיים את פעילותו בחיפה ב-20 במרס 2023. זאת, לאחר שהשרות לא עמד ביעדי הפיילוט שנקבעו לו על ידי משרד התחבורה.

יצוין כי לפני כחודשיים וחצי, ב-31 בדצמבר 2022 הופסק שירות "תיק תק" בעיר ירושלים, לאחר שמשרד התחבורה החליט שלא להאריך את השירות הניסיוני בתנאי הסבסוד הגבוהים שנדרשו לצורך הפעלת השירות.

מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי מספרי הנוסעים הנמוכים בשירות "תיק תק" בחיפה רחוקים מלעמוד ביעדים שנקבעו לחברת אגד. זאת, לצד רמת סבסוד גבוהה של עשרות אחוזים לנוסע.

לאחר שלא הוצג מתווה שיבטיח עמידה ביעדי השירות ללא הרחבת הסבסוד, הוחלט במשרד התחבורה שלא להאריך את הפיילוט ולהשתמש במשאבים שהוקצו לו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית בערוצים אחרים.

כזכור, אגד הפעילה את תיקתק בחיפה – תוך האמירה הברורה כי ניתן להזמין שירות מהיכן שרוצים – ליעד המבוקש, ובזמן שנוח לנוסע, כשרוב המוקדים בעיר נכללו בפיילוט: בתי החולים רמב"ם, כרמל, אסותא, פלימן, בני ציון, בסיסי חיל הים וחיל האוויר, מקומות התעסוקה קריית הממשלה, מת"מ, בתי זיקוק, מרכז העיר, צ'ק פוסט מרכזי התחבורה שדה התעופה, כל תחנות הרכבת והכרמלית, מרכזית חיפה והמפרץ, תחנת המטרונית לקריות ועוד.

השירות פעל בימים א'-ד' בין השעות 6:00-21:00, בימי ה' בין השעות 6:00 ועד חצות (23:59), ובימי ו' בין השעות 06:30 ועד 15:00.

גם המחיר היה נוח – החל מ-10 שקלים לנסיעה, האפליקציה הייתה מהירה ונוחה – אך כל זה לא הניע את תושבי חיפה לעשות שימוש בתיק תק, וכעת כאמור, שירות המיניבוסים הפסיק לפעול בחיפה, כפי שגם בירושלים לא הוארך.

2 תגובות ל: "אחרי ירושלים: גם בחיפה ייפסק שירות 'תיק תק'"

  1. חבל מאוד – שירות מעולה, השתמשתי בו כמעט כל יום

  2. אם היה אפשר להזמין בטלפון כשר – בטוח שזה היה נראה אחרת. אותו דבר עם האופניים שהעירייה פרסה בירושלים. למה ההזמנה רק דרך אפליקציה? מתי יפסיקו להתעלם מרוב תושבי העיר?

כתיבת תגובה