אחרי 'מטבחי זיו', 'חמת' רוכשת 50% מ'פורמקס'

חמת מעמיקה את פעילותה בתחום המטבחים: רוכשת 50% מחברת פורמקס תמורת כ-48 מיליון שקל | פורמקס עוסקת, בין היתר, בייצור ושיווק של חזיתות ודלתות לארונות מטבח ואמבט | הרכישה מתווספת לרכישת 70% מחברת 'מטבחי זיו' לפני כשבועיים בכ-35 מיליון שקל

יואב גולן, יו"ר חמת | צילום: רמי זרנגר

לאחר שרכשה לפני כשבועיים את מטבחי זיו, קבוצת חמת ממשיכה להרחיב את פעילותה ולייצר מנועי צמיחה נוספים בשווקי הבנייה והשיפוצים שבהם מתמקדת החברה. חמת מעדכנת היום, כי התקשרה בהסכם לרכישת 50% מיצרנית ומשווקת חזיתות למטבח, חברת פורמקס, תמורת כ-48 מיליון שקל. כמו כן, לחמת ניתנה אופציה לרכישת יתרת הבעלות בחברה, שמחיר המימוש שלה ייקבע על בסיס תוצאותיה של פורמקס בשנים הבאות. 

פורמקס עוסקת בייצור ושיווק של חזיתות (דלתות) לארונות מטבח ואמבט ואלמנטים שונים לריהוט תחת המותג Formex, וכן מטבחי חוץ מאלומיניום תחת המותג Alumex. בנוסף, פורמקס קשורה בהסכם לייצור ארונות הזזה עבור המותג KLÖSS. פורמקס מעסיקה כ-170 עובדים ולה מפעל ייצור בשטח של כ-18,000 מ"ר הממוקם באזור התעשייה תפן על קרקע בבעלות המוכרים, כאשר לפורמקס תוענק האפשרות להמשיך ולשכור את השטח. 

בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה פורמקס הכנסות של כ-75.6 מיליון שקל ו- EBITDAשל כ-14.1 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של כ-71.8 מיליון שקל ו- EBITDA של 12.1 מיליון שקל בשנת 2020.

בכוונת חמת לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים וממימון חיצוני, וצפוי כי לא תידרש לבצע השקעות מהותיות כלשהן בפורמקס.

את חמת ייצגו בעסקה עורכי הדין אורי גוטליב והדר אייזמן ממשרד שניצר גוטליב סאמט ועורך הדין צלי שלו. את פורמקס ייצגו עורכי הדין שרית מולכו וגיא סספורטס ממשרד ש. פרידמן.

כאמור לפני כשבועיים הכריזה חמת על הרחבת פעילותה הקמעונאית עם התקשרותה בהסכם לרכישת השליטה (70%) בפעילות 'מטבחי זיו' תמורת כ-35 מיליון שקל, המשקף לה שווי של כ-50 מיליון שקל. במסגרת ההסכם, תוענק לחמת אופציית רכש (Call) לרכישת יתרת פעילות מטבחי זיו ולמוכרת תוענק אופציית מכר (Put) למכירת יתרת אחזקתה בפעילות לחמת. חמת רכשה את חברת השיש 'אלוני' מידי קרן פימי תמורת 60 מיליון שקל בדצמבר 2019, כתהליך משלים לרכישת 'חזי בנק', שהושלמה בתחילת 2018 ב-75 מיליון שקל.

יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת: "עסקת פורמקס משתלבת בצורה מצוינת עם פעילותינו הקיימת והעתידית בתחום הקמעונאות ובתחום המטבחים וזאת כחלק ממימוש תוכניתנו האסטרטגית ליצירת מנועי צמיחה חדשים ולחיזוק מנועי הצמיחה הקיימים של קבוצת חמת. זאת, בדגש על פעילויות המתכתבות עם פעילויות הליבה של הקבוצה ומיקודה בשווקי הבנייה למגורים והשיפוצים".

יאיר לוי, סמנכ"ל הכספים של קבוצת חמת: "פורמקס הינה חברה עם פוטנציאל צמיחה גבוה, נהנית ממוניטין חזק בענף המטבחים, עם טכנולוגית ייצור ייחודית בארץ והנהלה איכותית. שילובה בקבוצת חמת, לצד מטבחי זיו שעל רכישתה הודענו בחודש שעבר, תייצר עבורנו פלטפורמה חזקה בתחום המטבחים, שאנו רואים בו כבסיס נוסף להמשך הפיתוח של הקבוצה בעתיד".

כתיבת תגובה