איום הרחפנים ומערכת שרביט קסמים: הביטחוניסטים נפגשו

כחלק מההתמודדות עם איום הרחפנים יזם אגף בכיר לתכנון מדיניות במשרד הפנים מפגש מקצועי עם מפעלים ביטחוניים בחטיבת אלתא של התעשיה האווירית

הביטחוניסטים נפגשים | צילומסך מתוך אתר משרד הפנים

איום הרחפנים מעסיק ללא הרף את מערכות הביטחון ברחבי העולם בעיקר בשמירה על אתרים אסטרטגיים ושדות תעופה. כאן בישראל, מעסיק האיום את המערכת הביטחון בישראל בשמירה על הביטחון השוטף של האזרחים בזמני שלום כמו גם בזמני מתיחות לצד האיום הרקטות.

כחלק מההתמודדות עם איום הרחפנים יזם אגף בכיר לתכנון מדיניות במשרד הפנים מפגש מקצועי עם מפעלים ביטחוניים, ביחד עם אגף מפעלים ביטחוניים במשרד הפנים האמון על הפיקוח ורישוי המפעלים הביטחוניים ברחבי הארץ. 

במסגרת מפגש מקצועי בין האגף הבכיר לתכנון מדיניות בראשות מר ליאור שחר ואגף רישוי  מפעלים ביטחוניים בראשות מר ראם לוט, ובהשתתפות ראש אגף בכיר לרישוי עסקים הגב' חווה מונדרוביץ', הועלו סוגיות לשיתופי פעולה והתייחסות לנושאים העולים מהשטח.

המפגש התקיים בחטיבת אלתא של התעשיה האווירית בהובלת מר שלמה משולם – ראש מינהל שירותים טכנים בחטיבת אלתא.

במסגרת המפגש הוצגו הרצאות מקצועיות בנושא איום הרחפנים ומערכת שרביט קסמים. והוסבר כיצד נערכים בישראל לאיומים.

מנהל האגף לרישוי מפעלים ביטחוניים מר ראם לוט, ציין כי: "המפעלים הבטחוניים הינם בעלי חשיבות לאומית ומשכך, האגף מיחס חשיבות רבה לנושא שיפור רמת הבטיחות וההיערכות לחירום". בנוסף, הציג את התפתחות האגף לאורך השנים ואופן ניהול תוכניות העבודה השנתית והרב שנתית. בתום סקירה נרחבת התקיים סיור במתקנים נבחרים בחטיבה.

חטיבת אלתא, הינה בית המכ"מ הלאומי של ישראל, קיימת כ-50 שנה ועוסקת בפיתוח מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים להגנה ואבטחה כגון חיישנים, מכ"מ (מגלה כיוון ומרחק), מערכות תקשורת ולוחמה אלקטרונית. 

מערכות מכ"מ של אלתא משמשות במערכות הגנה אוירית וירוט אשר משולבות במערכות כגון כיפת ברזל ושרביט קסמים, מערכות איכון ארטילרי, זיהוי ואיכון רקטות, מערכות איסוף מודיעין, התראה מוקדמת, מעקב ורכישת מטרות המשולבות בלוויינים, מטוסים יחודיים (עיטם), מטוסים ללא טייס ומערכות טקטיות מתקדמות להגנה מפני רחפנים. 

אגף מפעלים בטחוניים רואה במפגש כחלק ממסלול הכרת הפעילות של רישוי עסקים במפעלים מורכבים מעין אלה, ומודה לאלתא מערכות על מפגש מעשיר ומרתק.

כתיבת תגובה