איחוד האמירויות מזניקה את ענף היהלומים הישראלי

סיכום שני השלישונים הראשונים של השנה – העליות בענף היהלומים נמשכות | בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-11.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-9.5% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באוגוסט | בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-17 מיליוני דולרים, שמהווים כ-7% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באוגוסט

בורסת היהלומים | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

גם חודש אוגוסט שהסתיים לאחרונה המשיך את המגמה החיובית שנרשמה בענף היהלומים מאז סוף שנת 2020 וחתם תקופה מצוינת לענף, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום שני השלישונים הראשונים של השנה שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסה"כ בשני השלישונים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.39 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 165% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש אוגוסט נרשמה עלייה של כ- 205% לעומת חודש אוגוסט 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.16 מיליארד דולרים, עלייה של כ-177% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש אוגוסט נרשמה עלייה של כ- 11% לעומת חודש אוגוסט אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשני השלישונים הראשונים של השנה עמד על סך של כ-1.88 מיליארד דולרים, עלייה של כ-136% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש אוגוסט נרשמה עלייה של כ- 90% לעומת אוגוסט אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 2.37 מיליארד דולרים, נרשמה עלייה של כ- 71% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש אוגוסט 2021 נרשמה עלייה של כ- 84% לעומת אוגוסט אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-11.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-9.5% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באוגוסט. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-17 מיליוני דולרים, שמהווים כ-7% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באוגוסט.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר כי "חודש אוגוסט האחרון מהווה עוד חוליה בשרשרת החודשים המצוינים שעברו על ענף היהלומים הישראלי בשנה האחרונה".

עוד מוסיף גור כי "התעשייה הישראלית נהנית מהראלי שעובר ענף היהלומים העולמי ונכון לעכשיו יש סיבות טובות להאמין שהמגמה תימשך לכל הפחות עד סוף השנה".

כתיבת תגובה