איך אפשר לעצב קיר עם שליכט צבעוני?

לעצב קיר עם שליכט צבעוני | תמונה: Pixabay

לפעמים שינוי קטן בבית יכול להעניק לחלל מראה רענן וחדש לחלוטין. אחת הדרכים הפשוטות לחולל את אותו שינוי היא דרך האפשרות לעצב קיר עם שליכט צבעוני שהוא חומר אקרילי שמאפשר ציפוי קירות פנים וחוץ.  באמצעות השליכט הצבעוני ניתן להפוך קירות חסרי ייחוד לקירות יפים ומסוגננים. כדי לשפר עוד יותר את מראה הקיר הצבוע, ניתן להתקין עליו מדפים ולהציב עליהם פסלים, תמונות, עציץ יפה, מנורה ייחודית או פריט עיצובי אחר שיעשיר את המראה וייצור אווירה דרמטית ובעלת אופי.

מעוניינים לרענן ולעצב את הקיר בעצמכם? איך תוכלו לעשות זאת?

ניתן לחלק את עבודת עיצוב הקיר עם שליכט צבעוני ל-2 שלבים:

 

שלב ראשון – ביצוע בחירות והכנת הקיר לקראת העבודה:

במקרה שאתם מעוניינים להפוך קיר חסר ייחוד לקיר ייחודי ומרשים, תוכלו לבצע את המשימה בעצמכם. לפני שתתחילו, יהיה עליכם לבחור את הגוון של השליכט הצבעוני, את רמת הגימור ואת הקיר אותו תרצו לצבוע. רצוי לצבוע קיר אחד בלבד. לאחר מכן, הזיזו את כל הרהיטים שנמצאים ליד או בסמוך לקיר וכסו את כולם בניילון. כמו כן, כסו את השקעים שבקיר בנייר דבק. אם הקיר מלוכלך, נקו אותו באמצעות מטלית לחה ובמידה שיש צורך לבצע תיקונים בקיר, השתמשו בשפכטל. לאחר ביצוע התיקונים המתינו עד שהקיר יתייבש ושייפו אותו עד שהוא יהיה אחיד וחלק.

 

שלב שני – יישום שכבת יסוד וצביעת הקיר באמצעות השליכט הצבעוני:

לאחר שביצעתם את עבודות ההכנה לצביעה, יישמו על הקיר שכבת צבע יסוד שמתאים לשליכט הנבחר. צבע היסוד יגרום לשליכט להיצמד בצורה טובה. לאחר מכן, המתינו עד ששכבת הייסוד תתייבש. בהמשך, התחילו למרוח את השליכט הצבעוני על הקיר באמצעות מאלג' נירוסטה, אך לפני שתתחילו בחרו פינה קטנה וערכו בה בדיקה מקדימה – מרחו מעט מהחומר והמתינו עד שהוא יתייבש כדי לראות את התוצאה ולוודא שהמראה מוצא חן בעיניכם. במידה שהתוצאות משביעות רצון, תוכלו להמשיך בצביעה.

כדי לאחוז היטב את השליכט, בצעו את המריחה בתנועה מעגלית. (חשוב מאוד לקרוא את ההנחיות שכתובות על השליכט שרכשתם משום שלכל שליכט יש הנחיות עבודה שונות, הנחיות העבודה יהיו רשומות על האריזה).

*לאחר שסיימתם לצבוע, זכרו לשמור עת מספרו הסידורי של השליכט. בצורה זו תוכלו לבצע תיקונים במידת הצורך.

אפשר לעשות את זה לבד, אבל… עדיף להיעזר בבעל מקצוע

למרות שניתן לצבוע קיר עם שליכט צבעוני באופן עצמאי, לא תמיד כדאי לעשות זאת. נכון, עבודה עצמאית יכולה לחסוך כסף, אך במידה שהעבודה בוצעה בצורה שאינה נכונה, למשל – לא כל הקיר כוסה, התיקונים יבלטו ולכן יהיה צריך לבצע הכל מהתחלה, לבזבז זמן, חומר ואנרגיות. באמצעות בעל מקצוע מנוסה ומיומן שצבע מגוון קירות באמצעות שליכט צבעוני ויודע בדיוק כיצד להתאים את אופי העבודה לצבע הנבחר, יהיה ניתן לקבל קיר אסתטי ומרשים.

 

 

כתיבת תגובה