איל הנדל"ן החסידי מבקש מהמשקיעים לתת לו ארכה

עם מצלמה כבויה, 263 משקיעים נפגשו ב'זום' עם יואל גולדמן, איל הנדל"ן החרדי וחסיד סאטמר שהחברה שבשליטתו, אול-יר, נקלעה לקשיים תזרימיים וביקשה לעצור תשלומי אג"ח • מבטיח: אבוא לפגישה פנים אל פנים בארץ עם המשקיעים, רק תנו לנו זמן

בורו פארק, ברוקלין, ניו יורק | צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

מאתיים שישים ושלושה פעילי שוק ההון, השתתפו בשיחת זום עם בעל השליטה, היו"ר ונשיא של חברת אול-יר, יואל גולדמן. השיחה התקיימה לאחר שביום א' עצרה החברה את התשלום שאמור היה להתבצע למחזיקי האג"ח.

על פי הדיווח הנרחב של חזי שטרנליכט ב'כלכליסט', גולדמן שהשתתף לא הפעיל את המצלמה ובכך התמיד במאמציו שלא לפרסם את תמונתו בציבור. במקביל הוא הבטיח לבוא ולהיפגש עם מחזיקי האג"ח באופן אישי בישראל.

בשיחת הועידה הווירטואלית ביקש גולדמן את הדבר החמקמק ביותר – זמן: "הדבר היחידי שאנחנו זקוקים לו הוא זמן. זמן לבצע ארגון מחדש למועדי התשלום של החוב שלנו, בדרך שתשפר את מצבם של מחזיקי האג"ח". גם ניר בדנר, מחברת MNS המייעצת לאול-יר שדיבר לפני גולדמן ביקש בקשה דומה: "המטרה לפרוע את כל החובות לחברה ולמחזיקי האג"ח. לא תמצאו את המילה תספורת – אין שום כוונה למהלכים שכאלו. אנחנו זקוקים לעוד זמן להוציא את העסקאות לפועל".

בשיחה עמד גולדמן מאחורי ההחלטות ופיזר אופטימיות למלא האופק: "אנחנו כאן ואנחנו מחוייבים. יש לנו סימפטיה לכל המשקיעים שאיבדו את כספם אבל מי שיחזיק מעמד לא יפסיד. בעוד כמה חודשים מעכשיו השוק יחזור לרמות גבוהות כמו שאיש לא מאמין כיום. אני מאמין בחברה ובנכסים, תמכתי בחברה עם הזרמת הון שלי עד לאחרונה".

נעמוד בהתחייבויות

גולדמן זקף חלק מהבעיות שנקלע להן למגיפת הקורונה ואמר כי "זה מאוד ברור וכולם יודעים שאנחנו עבדנו קשה לפני הקורונה כדי להשלים עסקת מכירה גדולה ועסקאות נוספות בכדי להביא מזומנים רבים לחברה. פעלנו גם לבצע מימון מחדש. אבל כשהקורונה הגיעה שום דבר לא נסגר בגלל חוסר הוודאות בשוק". לדבריו, "אני מאמין מאוד שזו רק שאלה של טיימינג. שיעור התפוסה בחברה הוא 85% כיום בערך. הרבה עסקים וגופים נסגרו וכשחלקם נפתחו הכל חזר מאוד מהר.

ניר בדנר ציין בדבריו כי בימים הקרובים צפוייה חברת הנדל"ן לפרסם את הדוחות הכספיים שלה. לאחר שמועד האחרון לפרסום הדו"חות לרבעון השלישי חלף אתמול. "ביצענו את המבחנים הרגילים שאנחנו עושים לחברות בכדי לבדוק את הסולבנטיות של החברה וכושר הפירעון שלה". בדנר הוסיף, כי "לפי הבדיקות שעשינו לחברה יש שווי נכסי (NAV) חיובי ולא רק בדוחות הכספיים של החברה, אלא גם בתרחישי קיצון ותחת ירידת מחירים".

בדנר הוסיף וציין כי אול-יר "יכולה לעמוד בהתחייבויות במועדן. לחברה יכולת תזרימית ממשית של 50 מיליון דולר. החברה כשירת פירעון ויכולה לקיים את ההתחייבויות".  לדבריו, מעבר להשפעת הקורונה גם התדרדרות שער הדולר פגעה בחברה. "מספר עסקאות בולטות מתעכבות ויש קושי להוציא לפועל. העסקאות הללו שהחברה ממשיכה לקדם כעת אין שום וודאות שנצליח בהוצאה לפועל שלהן."

המשקיעים כועסים

כאשר הגיע זמנם של המשקיעים לשחרר קיטור שאל אחד מהם בכעס, "למה לא משלמים כשאתם אומרים שיש לכם כסף לשלם? יש לכם את הכסף לשלם? תשלמו."

בתשובה, תמך וגיבה גולדמן את החלטות הדירקטוריון: "דנו בנושא הזה הרבה מאוד בישיבות הדירקטוריון. החברה לא תוכל להמשיך במצב הקיים את עסקיה הרגילים. להעדיף נושה אחד על פני אחר. החברה סולידית מאוד עם נכסים טובים ושוויים טובים. היא צריכה לשבת עם הנציגות של מחזיקי האג"ח ולקבוע משהו שיעבוד לכל הצדדים ומייד לבצע את התשלום. אני חושב שזו התוצאה הטובה ביותר למחזיקי האג"ח. אנחנו מקווים להשלים את העסקאות ממש בזמן הקרוב, יש לי תחושה טובה מאוד לגבי זה. אנחנו נשב לבנות את הארגון המחודש של החובות בצורה הטובה ביותר".

על השאלה: "האם תזרים כסף מכיסך?" ענה גולדמן בפשטות: "או שאזרים בעצמי או שאביא משקיע שהוא יזרים בחברה. הכל נמצא במו"מ כעת". על שאלה אחרת ענה נשיא החברה, כי "בבסיס זה הכל עניין של מו"מ. נראה מה עובד למחזיקי האג"ח. נעבור את הקורונה ונחזור לנורמליות. אנחנו מקווים להשלים את המכירות (של הנכסים)".

צניחה במידרוג

במצגת שפרסמה החברה אתמול צוין כי החברה פועלת למכירת פורטפוליו של 74 נכסים בהיקף של 346 מיליון דולר. עם זאת טענו בחברה כי מידע רב יותר יפורסם עם הדו"חות הכספיים שיפורסמו בקרוב.

בדיווח ב'כלכליסט' נאמר כי חברת מידרוג פרסמה במהלך הלילה של יום שני, יום וחצי לאחר הודעת החברה, כי היא מורידה את דירוג החוב של אול-יר מרמת Baa2 לרמת C בסדרות ב' ו-ד' ומרמת Baa1 לרמת Caa3 בסדרות ג' ו-ה'. בסיבה להורדה ציינו במידרוג, כי הדבר נובע מההערכה לכשל פירעון לאור הודעת אולייר על החלטת הדירקטוריון לעצור את תשלום החוב למחזיקי סדרה ב' שהיה אמור להתבצע ביום שני ה-30 בנובמבר.

כתיבת תגובה