אי.די.בי. לא תשתלט על כלל ביטוח

אלשטיין נרמז ופרש מהתחרות על 'כלל ביטוח' • הבורסה ננעלה ברמת הפתיחה • תחנת הכח 'רותם', זכתה בבוררות מול מאגר 'תמר' • המשנה למנכ"ל בנק הפועלים פורש מהבנק

אדוארדו אלשטיין | צילום: פלאש 90

אדוארדו אלשטיין החליט לעזוב את תחרות השליטה על כלל ביטוח, ולמשוך את הבקשה לקבלת היתר שליטה בחברה.

בעקבות כך הודיעה הבוקר (א') אי.די.בי. שבשליטתו כי היא מושכת את הבקשה לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח מרשות שוק ההון. הדבר נובע ככל הנראה מכך שאלשטיין נרמז, כי יש סבירות נמוכה ביותר שיו"ר רשות שוק ההון משה ברקת, יעניק לו את ההיתר המיוחל.

בהודעה נכתב: "בהמשך לאמור בדו"חותיה הכספיים של אי.די.בי. חברה לפיתוח ל-2018 בקשר עם מתווה למכירת השליטה ומכירת החזקות החברה בכלל ביטוח, שגובש על ידי ראש רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון ובדבר בקשה שהגיש בעל השליטה בחברה, אדוארדו אלשטיין, לממונה בקשר להיתר שליטה בכלל ביטוח, מעדכנת החברה כי ביום 21 ביולי 2019 מסר לה בעל השליטה כי הודיע לממונה על משיכת הבקשה".

הבורסה ננעלה ביציבות, הירידות שאפיינו את שעת הפתיחה התאפסו והמדדים חזרו לעלות.

הבוקר דווח לבורסה מחברת או.פי.סי אנרגיה, כי תחנת הכוח רותם שבבעלותה, ניצחה בהליך בוררות מול קבוצת תמר. פסק הבוררות שעסק באופן הצמדת נוסח מחיר הגז הטבעי בהסכם בין מאגר תמר לרותם, קבע כי מאגר תמר תישא בהוצאות של יותר מ-4 מיליון דולר.

בעקבות הזכייה תקבל תחנת הכוח רותם את הסכום שהפקידה בנאמנות בתחילת דרכה של המחלוקת, כ-22 מיליון דולר, בתוספת ריבית כמובן.

בתוך כך מתפרסם, כי המשנה למנכ"ל בנק הפועלים ארז יוסף נעלב שלא מונה למנכ"ל, והוא הודיע על פרישתו מהבנק. נזכיר כי המועמד שנבחר לתפקיד המנכ"ל הבא הוא דב קוטלר, מועמד חיצוני שאינו בא משורות הבנק. ארז יוסף הפורש מילא שורה ארוכה מאוד של תפקידים בכירים במשך שלושים שנה, בחטיבה הקמעונאית, בחטיבה הפיננסית ובחטיבות האסטרטגיה והמשאבים והיה איש מוערך מאוד.

כתיבת תגובה